Okolím Litně - 12km
Délka základní trasy je 7,5km.
Trasa: Korno - Liteň - Svinaře - Halouny (- Řevnice)
Oblasti: Podbrdsko sever
Kategorie: LIV. díl Průvodce
Start: Korno: t171 -> Beroun -> 210017
                        t173
                        PID 380
                        100384/215004
Popis trasy: V Kornu si prohlédněte náves s kapličkou sv. Václava, z níž jděte po směru příjezdu od Berouna - po silničce a modré značce na Liteň. Za obcí v ostré zatáčce vlevo - u výklenkové kapličky - modrá silnici opustí a vede vás přes údolíčko na jinou silničku, po níž vlevo dojdete do Litně - do blízkosti kostela sv. Petra a Pavla. Od něj přijdete na náměstíčko, po němž se dáte doleva a za ním půjdete zkratkou k nádraží, zpět k silničce a po ní z obce před rozcestí, kde se modrá dává vlevo. Vy zde však jděte mírně vpravo cestou se závorou ke hrobce rodu Daubků.
Od hrobky se vraťte na silnici a řídíce se modrou značkou jděte doleva, přes železniční přejezd a doprava. Po chvíli se silnička stáčí vlevo na serpentýnu, přičemž vy si bez ohledu na značku zkraťte klesání na začátku louky doleva pokračujíce dole vlevo dále silničkou na okraj Svinařů. V obci se pak spolu s modrou dejte doleva a kolem zámku dojděte nevelkou ulicí na hlavní silnici, již pouze přejděte a silničkou později po okraji Halounů jděte po modré již jen do místa, kde se tato odpojuje od hlavní mírně vpravo; vy pokračujte hlavní ulicí mírně vlevo k autobusové zastávce Svinaře,Halouny. Pokud si zde budete chtět trasu definitivně ukončit, možná budete muset pokračovat ještě kousek na zastávku na rozcestí, ovšem jelikož víkendový spoj 470800 do Prahy odtud jezdí jenom v neděli, je nekompatibilní se sobotním spojem linky 210017 do Korna.
Cíl: Svinaře,Halouny
Cesta do Řevnic: Od autobusové zastávky pokračujte rovně na cestu, po níž přiševši zprava stoupá nad osadu zelená značka. Tato jde vzhůru jen na okraj lesa a proševši jeho mírným výběžkem pokračuje cestou po levém okraji louky na cestu přicházející zprava od lesa, kde se dává vlevo klesaboš příjemně až na silnici od Halounů, po níž jde zatáčkou ke hřbitovu, od nějž nepochopitelně klesá chodníkem podél silnice, zatímco původní trasa vede podél pravé hřbitovní zdi a od rohu přímo ke kříži, od něhož pěšinou klesá ke plotu a podél něj pokračuje zpět k silnici II/115. Nyní již musíte jít po hlavní ulici, s níž se později stočíte doprava a za můstkem hlavní opustíte doleva směřujíce po zelené a modré víceméně přímým směrem k nádraží.
Doprava z Řevnic: t171
                              PID 311
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.

Fotky: Berounsko (385-389); Praha Z (373-374)