Na Plešivec - 21km
Trasa: Lochovice - Plešivec - Komorsko - Medulův ml. - Dominikální Paseky - Sádek - Drahlín
Oblasti: Brdy střed
Kategorie: LIV. díl Průvodce
Start: Lochovice,,nám.: 470800
            Lochovice: Rt171+170+200
Popis trasy: V Lochovicích se podívejte na kostel sv. Ondřeje a zámek a z náměstíčka pak pokračujte po silnici na Příbram a značkách modré a zelené k rozcestí u nádraží, kde tyto dvě končí a začíná červená. Ta vede po silnici k podjezdu pod tratí a před ním doleva k říčce Litavce, již přejdete a proševše lesem na louku pod Plešivcem se na jejím konci dáte doprava k rozcestí u Lhotky, odkud pokračujte po červené přímo k vrcholu Plešivce v nadmořské výšce 653,8m. I dále se nechte vést červenou značkou, po odpojení se zelené si můžete zkrátit zamotanou cestu asfaltkou přes rozcestí s modrou po pěšince (vpravo). Doklesáte tak pohodlně na silnici 115 se zastávkou Jince,,Plešivec; na silnici se jde vlevo a ihned doprava. Lesem pak půjdete zpevněnou cestou jednoduše přímo přes rozcestí Křižatky na rozcestí červených v místě památníku někdejší vsi Komorsko. Zde se dejte doprava k hájovně Komorsko, kde se červená dává vpravo po menší cestě, ale vy se od ní odpojte a pokračujte rovně krásnou klesající lesní cestou, jež vás klikatíc se svede až k silnici 118 (Zdice - Příbram). Po ní se dejte vlevo a ignorujíce odbočení modré turistické značky vedší po silnici jen kousíček se držte silnice doprovázené cyklotrasou 302 až k autobusové zastávce Bratkovice,Dominikální Paseky,rozc.1,0, kde spolu s cyklotrasou odbočte doprava na silničku vedoucí k můstku přes Litavku, za nímž cyklostezka stoupá malou cestou na Dominikální Paseky, kde za železniční tratí 200 odbočíte doleva a půjdete přes osadu až k železničnímu přejezdu nalevo, u něhož jde šikmo vpravo-před cesta stoupající k asfaltce, po níž však jděte jenom malý kousek, neboť tato se v zápětí stáčí doprava, zatímco vy máte směřovat přímo k rohu hranice VVP Jince. Tam pokračujte přímo po hranici vojenského prostoru, až v blízkosti vsi Sádek narazíte na odbočku mírně doleva do vesnice. Samozřejmě můžete pokračovat i po kraji vojenského prostoru až do Drahlína.
Pokud se rozhodnete jít do centra Sádku, sejděte až na hlavní ulici a zde se dejte doprava kolem kapličky ven z obce. Silnicí dojdete do Drahlína, kde u návsi s kapličkou stojí zastávka Obecní úřad.
Pokud chcete dojít do míst tvrze, pokračujte přímo do zatáčky vpravo a zde rovně k betonové budově, před níž pěšinou vlevo a kolem hřiště (doprava). Teprve za hřištěm odbočte znovu vpravo a uvidíte pozůstatky po tvrzi (prakticky žádné) a výhled na další část Brd.
Cíl: Drahlín,,ObÚ:  300021 -> Příbram ->  143443
300022 143445
302097
302098
Rt200+170+171

Fotky: Berounsko (347-353); Příbramsko (260-311)