Přes vesničky severozápadně od Sedlčan - 15km
Délka základní trasy je 11km.
Měřeno krokoměrem 15,55; základní trasa 11,24km.

Trasa: Chlum - Červený - Příčovy - Kňovičky - Kňovice - Chýnov - Vesce (- Táborec - Žďár - Baňov - Pazderny - Nalžovice)
Oblasti: Sedlčansko
Kategorie: LIV. díl Průvodce
Start: Nalžovice,Chlum: 136444
Popis trasy: Na Chlumu se nejprve vydejte vlevo - vzhůru ke kostelu sv. Václava. Od něj se pak vraťte k autobusové zastávce pokračovaboše na opačnou stranu - po červené turistické značce.
Značka vás povede k mostku přes potok Musík, před nímž se můžete od nové verze značky - vedoucí zacházkou po silnici - odpojit vlevo k louce, po jejímž pravém okraji dojdete na konec volného prostoru, kde vstupte do lesa a držíce se v údolí dojděte až na výraznou pěšinu vedoucí do osady Červený, kde se potkáte s doprava odbočující současnou červenou značkou; takže jděte přímo.
Značka vás dále povede silničkou na rozcestí u rybníku Musíku, odkud spolu s ní budete pokračovat vlevo cestou vedoucí ke zřícenině větrného mlýna, za níž se na silničce dáte doleva do Příčov. Zde na křižovatce se silnicí zprava jděte kousek vpravo k zámku.
Od zámku se vraťte na červenou značku, ale ihned na okraji se od červené odpojte doleva po zde začínající žluté. Žlutá značka za vsí zatáčí doprava jdouc k osadě Kňovičky, již prochází po hlavní silnici 119; za Kňovičkami se značka od silnice odpojuje vlevo, vy to však ignorujte a pokračujte po silnici do Kňovic, kde uvidíte zámek a na druhém kraji obce narazíte opět na žlutou.
Ihned potom jde žlutá doprava, v čemž ji následujte; v místě, kde nelogicky opouští silničku doleva pokračujte přímo zpevněnou cestou a až po znovupřipojení se značky jděte spolu s ní doprava na nezpevněnou lesní cestu, z níž značka pro změnu odbočuje beze smyslu vpravo; zde pokračujte rovně, žlutá se k vám níže zase připojí. Již spolu se současnou žlutou přejdete údolí a okolo statku Chýnov, kde se natáčel seriál Zdivočelá země, dojděte na okraj osady Vesce, či též Vestec; dole ve vísce, u rybníčka, nachází se cílová sutobusová zastávka. Bohužel, sem i do celého Radíče, jehož centrum je před vámi krásně vidět, jezdí autobusy jen ve všední dny, a tak si o víkendu budete muset trasu krapet prodloužit.
Cíl: Radíč,Vestec: 300078 -> Nalžovice -> 136444
Cesta do Nalžovic: Pokračujíce zpět do Nalžovic, vydejte se od vesceské zastávky doleva silničkou jdoucí mírně šikmo zpět. Tato asfaltová cesta stoupá kolem samoty Táborec na větší silničku u vesničky Žďár (kousíček níže), kde vám vřele doporučuji zajít doprava na náves.
Pod Žďárem se v zatáčce vlevo od silničky odpojte přímo po louce směřujíce na cestu odbočující kousek níže; tato cesta vás přivede do osady Baňov, kde po údolní cestě vede červená turistická značka, na niž seševše dejte se vlevo; značka vás přes osadu Pazderny, kde se stočí vpravo, vyvede z údolí Musíku na rozcestí se silnicí od Nalžovického Podhájí, odkud vlevo spolu se žlutou přijdete na okraj osady Chlum, kde se dejte bez značení doprava silnicí vedoucí přímo k autobusové zastávce Nalžovice.
Budete-li mít čas, můžete si prohlédnout obec s jejími památkami, především tedy zámkem.