Na Koukolovu horu - 8km
Délka základní trasy je 6km.
Měřeno krokoměrem 9,2; základní trasa 6,82km.

Trasa: (Král. Dvůr -) Popovice - Koukolova h. - Slavíky - Zdice
Oblasti: Berounsko
Kategorie: LIV. díl Průvodce
Cesta z Králova Dvora: U zastávky U tří zvonků přejděte a ulicí vlevo dojděte k lávce přes dálnici D5, již přejděte pokračovaboše přímo od dálnice přes říčku Litavku, za níž se stočte vpravo a jděte stále rovně částí Karlovy Hutě a Popovicemi, v jejichž centru se nechte vést hlavní ulicí stáčejcí se nakonec vlevo k železniční zastávce Král. Dvůr-Popovice, za níž se nachází kaplička sv. Jana Nepomuckého.
Doprava do Králova Dvora: 210019
Start: Králův Dvůr,Popovice,náves: Beroun A z Berouna
Popis trasy: Při cestě do Popovic autobusem si nejprve budete muset najít železniční zastávku, kam jezdí z Berouna rovněž osobní vlaky a pak vyjděte po žluté okolo výše zmíněné kapličky stoupající zkratkovitou uličkou na prudký luční sráz pokračující následně v lese s mírným zvolněním až na rozcestí se začínající zelenou, po níž zvelebenou stezkou vystupte na Koukolovu horu se zrekonstruovanou výklenkovou kaplí, od níž se naskýtá nádherný výhled na Beroun, Králův Dvůr a okolí. Dále klesejte po zelené do osady Slavíky, kde půjdete vpravo, na návsi vlevo a po cestě k lesu, před nímž se stočíte doprava a brzy do něj vstoupíte. Vyševše na louku se stočíte doleva k rozcestí s červenou, odkud půjdete spolu s touto značkou doprava klesajíce k silničnímu mostu přes Litavku, za nímž se nedaleko zdického nádraží sejdete s modrou turistickou značkou. Odtud můžete jít buď přímo po všech třech značkách k železniční stanici, nebo se dát doprava po modré ulicí k autobusovému stanovišti pod náměstím.
Cíl: Zdice,,náměstí: 210019
        Zdice: t170+171
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.