Dolní Povltaví - část E - 15km
Start: Velvary

Mapa trasy:
Odkazy: Mapy.cz; soubor GPX

Popis trasy: Od velvarského nádraží dojděte na hlavní ulici a po ní se dejte vlevo k náměstí, u nějž stojí gotický kostel sv. Kateřiny. Až si náměstí prohlédnete, opusťte je vlevo po ulici k Pražské bráně, jež vede ke hřbitovu s gotickorenesančním kostelem sv. Jiří. Před ním jde ovšem zelená doleva. Druhou ulicí za hlavní se zelená dává doprava, po chvíli odbočuje mírně vlevo po cestě přes železniční trať a k podjezdu pod silničním obchvatem, za nímž vejdete do vsi Velká Bučina, jíž budete stoupat k zajímavé kapličce, přímo na níž je pomník padlým, a dále po zelené k hornímu konci vesnice, za nímž vyjdete na pole. Za chvíli se na rozcestí musíte dát vpravo po cestě k lesu (Pozor - neoznačeno!). Velvarským hájem vás zelená provede bez problémů, vyjdete na pole a na něm se stočíte vpravo. Cesta vás pak přivede k silnici a novým domům v Lešanech, podél nichž budete směřovat k rozcestí se žlutou a za ním dojdete k vodárně, u níž se hlavní cesta stáčí doleva, ale vy se od ní odpojte - pokračujte rovně (mírně doprava), obejděte chatovou osadu, s cestou se stočte vlevo a v zástavbě (ale ne hned na začátku) se stočte podle zelené doprava. Pak se dáte vlevo a stále přibližně rovně půjdete ke schodům, po nichž sklesáte do centra Kralup nad Vltavou. Zde dojděte k červené turistické značce směr Minice, dále vás povede heslovitý popis.
- po červené projít přes Minice a lesem podél trati na Kladno na rozcestí, kam zleva přicházela žlutá (dnes zrušená)
- tady opusťte červenou doleva údolím a snažte se sledovat starou žlutou - údolí se po chvíli stáčí vlevo, ale vy jděte vpravo po svahu pěšinkou vzhůru
- nad lesem vyjdete na pole, kde přibližně rovně směřujte do Holubic; za chvíli se k vám zprava připojí žlutá
- v Holubicích dojděte na hlavní, kde se dejte vlevo k rotundě
- u ní doprava, za chvíli přijdete k autobusové zastávce