Dolní Povltaví - část B - 21,5km
Trasa: Kralupy n/Vlt - Minice - Holubice - Kozinec - Tursko - Úholičky - Levý Hradec - Roztoky
Start: Kralupy n/Vlt,,žel. st.: t091
                                              PID 370
                                              PID 372
                                              PID 373/370(6)(+)

Mapa trasy:

Odkazy: Mapy.cz; soubor GPX

Popis trasy:
- od nádraží v Kralupech vyjděte po zelené k podchodu pod tratí
- zde vlevo po červené
- projít přes Minice a lesem podél trati na Kladno na rozcestí, kam zleva přicházela žlutá (dnes zrušená)
- tady opusťte červenou doleva údolím a snažte se sledovat starou žlutou - údolí se po chvíli stáčí vlevo, ale vy jděte vpravo po svahu pěšinkou vzhůru
- nad lesem vyjdete na pole, kde přibližně rovně směřujte do Holubic; za chvíli se k vám zprava připojí žlutá
- v Holubicích dojděte na hlavní, kde se dejte vlevo k rotundě
- před ní doprava a rovně po značce do Kozince
- na začátku vísky můžete jít rovně zkratkou; na hlavní pak doleva a následně rovně novou zástavbou
- na konci ulice novou zástavbou doprava a hned doleva (neoznačeno) podél zahrady na cestu mezi poli
- ta se později stočí doprava, pak přijdete na silnici; po ní doleva do Turska, kde žlutá skončí
- v Tursku je velká křižovatka, kde jděte skoro rovně (kousínek doleva a pak doprava) - ulice se stáčí vpravo a vede vás kolem kostela
- vyševše ze vsi stále rovně po silničce (a cyklotrase 0082) do Úholiček
- tam se podívejte na zámek
- na první křižovatce jděte vlevo na náves, přejděte do pravé části návsi, ale jděte rovně (východním směrem, ale pravou ulicí - levá klesá na Podmoráň); ještě předtím se můžete kouknout na zámek z druhé strany, odkud je lépe vidět
- kousek před koncem ulice odbočuje vpravo cesta - po ní jděte; ona se obloučkem vrátí do původního směru a stoupá
- nahoře jděte stále rovně mezi poli, pak přes kousek lesa, za nímž uvidíte Žalov
- i v zástavbě jděte rovně
- na hlavní dál rovně (přichází zprava) až na rozcestí s autobusovým obratištěm
- zde rovně po zelené odbočce na Levý Hradec, kde je hradiště a významný kostel sv. Klimenta
- dále jděte po staré zelené - po cestě okolo hřbitova, s níž se pak stočte vpravo a podél zahrady dojděte na okraj srázu, jejž sejděte po pěšince
- dole vlevo po aktuální zelené a dál po zelené (u řeky vpravo) až do vlastních Roztok
- podeševše trať stoupejte do místa, kde uvidíte napravo chodníček k nádraží - pokud jedete vlakem, zkraťte si po něm cestu