Jižní Město a Nový hrad - 7km
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: LII. díl Průvodce
Start: Jižní Město: 136
Popis trasy: Na výstupní zastávce v obratišti Jižní Město se otočte proti směru jízdy a přejděte přes začátek obratiště na zastávku nástupní a u jejího konce (tam, kde není označník) opusťte obratiště napravo od budovy po cestě stáčející se vlevo a klesající do podchodu. Vyševše z podchodu uvidíte napravo před vámi dům - jděte k jeho levému konci, u nějž je křižovatka, z níž pokračujte rovně Kropáčkovou ulicí. Až tato skončí, vy se držte přímého směru (chodník je nalevo od vás) po cestě, jež vás přivede na ul. Kosmickou, přejdete její křižovatku s ul. A. Drablíkové a přijdete za dům nalevo, kde se dejte doleva a pak jděte rovně až ke vstupu do stanice metra Háje. Tady zamiřte doprava, načež jděte zase rovně - souběžně s autobusovými zastávkami nacházejícími se nalevo od vás - k novému kostelu, stojícímu rovněž nalevo. Přejděte k němu a napravo od něj pokračujte v původním směru po asfaltové stezce prostředkem zeleného prostranství, jež skončí smyčkou, kterou cyklotrasa opouští vpravo a vy jděte vpravo s ní, jinak byste nesešli k podchodu. Následně se stočte doleva a pak zamiřte mírně vlevo k viditelné stanici metra Opatov nacházející se pod silnicí. Kolem vestibulu podejděte hlavní ulici a následně se vydejte mírně vpravo po vyšlapané pěšině, po níž dojděte na její konec - na cestě směřující k pravému okraji velké budovy napravo. K tomuto objektu dojděte, obejděte ho, za ním se dejte vlevo (Bartůňkova) a u jeho dalšího rohu vpravo (Na sádce). Ul. Na sádce dojděte přímo k nepříliš starému kostelu sv. Františka z Assisi, před nímž jděte vpravo ke hlavní Türkově, tu přejděte a u přechodu vstupte na parkoviště, po němž zamiřte mírně vlevo, abyste nalevo od objektu přišli na uličku vedoucí přímo na větší ulici Květnového vítězství, po níž se dejte jen kousíček vlevo a hned vpravo do Benkovy. První odbočku doleva pak přejděte a další odbočte vlevo; následně jděte co nejvíc v přímém směru, abyste se dostali na ul. Ledvinovu, přímo k chodovské tvrzi. Trasa pokračuje po Ledvinově doleva, ale nejdřív si prohlédněte tvrz a podívejte se i na pěkný nový kostel za ní.
Pak tedy pokračujte po Ledvinově k nedalekému podchodu pod silnicí Türkovou (napravo), jímž projděte a za ním se dejte mírně doleva po pěšince (zkratce) na ul. K dubu, kudy vede také cyklotrasa. Ulicí K dubu jděte rovně, až to nepůjde, tak doprava a hned doleva, dále přímo až na lávku přes dálnici Brněnskou ke stanici mera Chodov, jejímž podchodem podejděte ul. Roztylskou a za ním stoupejte po schodech s lavičkami. Nad nimi zamiřte mírně doleva ke světelnému přechodu, u nějž vstupte do lesa a jděte jím podél silnice po modré značce. Dále se držte modré, jež se vzdálí od ulice a po čase odbočivši doprava dojde po návrší až na rozcestí u Nového hradu; ještě před zříceninou nesmyslně klesá vlevo, ale vy se od ní odpojte - jděte rovně prohlížejíce si pozůstatky hradu a nakonec sejděte příkrou pěšinkou do údolí, kde se u lávky potkáte s modrou a žlutou. Tady se znovu připojte na modrou značku a vystoupejte z údolí k domům, kde se dejte doleva ul. Pískovna na hlavní Vídeňskou, po níž vlevo přijdete k zastávce Zelené Domky.
Cíl: Zelené Domky: 193
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.