Procházka krajinou v okolí Tetína - 15km
Vzdálenost platí pro cestu na nádr. Karlštejn; délka základní trasy je 11km.
Měřeno krokoměrem 15; základní trasa 11,16km.

Trasa: Beroun - Tetín - Koda - Korno (- Krupná - Poučník)
Oblasti: Berounsko; Český kras
Kategorie: LII. díl Průvodce
Start: Beroun,,aut. st.: PID 380
Popis trasy: Z autobusového stanoviště vyjděte po lávce přes Berounku na ostrov, kde se dejte vlevo a pak mírně doprava přes parkoviště na ulici, po níž dojdete k mostu přes druhou část Berounky a za ním ke hradbám, podél nichž jděte do místa, kde tuto ulici křižují turistické značky - po nich se dejte doleva. Podeševše dálnici - na dohled od nádraží - narazíte na rozcestník, u nějž se dejte vlevo po červené a staré verzi modré. Spolu s červenou půjdete po ulici periferií do místa, kde červená odbočuje na cestu na železniční most, ale vy pokračujte dál rovně k řece, podél níž se stočte doprava, podejděte most a pokračujte rovně až do místa, kde se větší cesta stáčí vpravo a rovně pokračuje o něco menší - tady se (spolu se starou modrou) dejte doprava, dojděte k železniční trati, již opatrně přejděte, za ní se stočte vlevo a po pěšince stoupejte na vyhlídku, za níž vstoupíte do Tetína. Pod hlavní ulicí se dejte doleva a jděte přímo k návsi, odkud značka pokračuje vpravo, ale doporučuji vám si to tu trošku prohlédnout - v tom případě jděte nejprve rovně kolem kostela sv. Jana Nepomuckého až na konec ulice, kde se tato stáčí vpravo a za touto zatáčkou z ní odbočuje doleva cesta k pozůstatkům hradu, na niž můžete o trochu dřív sejít zkratkou - cesta vás dovede do míst hradu, odkud je také nádherný výhled; od hradu se vracejte k návsi druhou ulicí - prostě rovně - okolo kostelů sv. Kateřiny a sv. Ludmily; na návsi se pak dejte doleva a pokračujte po modré značce.
Modrá spolu se zelenou vás povede dolů a zase vzhůru, kde opustí hlavní ulici a půjde vzhůru k lesu; u něj se značky rozdělí a modrá vás povede dál nahoru národní přírodní rezervací Koda; později začne klesat a vy přijdete do stejnojmenné osady, kde se dejte doprava (kousek i po žluté) a po chvíli doleva, už zase jenom po modré, okolo odbočky ke Kodské jeskyni ven z lesa. Potom po louce přijdete k zatáčce silnice, kde stojí krásný strom, a po silnici sejdete do Korna.
Cíl: Korno: 210017 -> Beroun -> PID 380
                                                            210004/100384
                                                            t171
                                                            t173
Cesta na Poučník: Do Korna už bohužel nejezdí o víkendech vůbec nic, a tak budete nejspíš chtít pokračovat další 4 km na vlak. V tom případě se na návsi - hned pod schody klesajícími od kapličky - dejte doleva. Tato ulice vás vyvede ze vsi na polní cestu, po níž přijdete na rozcestí - my jsme se zde dali doprava, díky čemuž se nám sice naskytly náherné výhledy, ale pak jsme museli jít přes pole, abychom přišli na pěšinku, po níž jsme se dostali do Krupné; proto jděte rovně a z druhé strany obejděte zalesněný vrch Střevíc - cesta by se měla stočit kolem něj doprava a přivést vás do Krupné. K nádraží se dostanete, pokud zde půjdete ostře vlevo dolů, ale předtím se možná ještě podívejte rovně nahoru na náves s kapličkou, od níž se vrátíte na rozcestí a budete pokračovat dolů.
Cesta se párkrát trochu stáčí a potom vás přivede k železniční trati, podél níž se dostanete k přejezdu, jejž přejděte a podél kolejí pokračujte k budově železniční stanice Karlštejn.