Po značené trase číslo 1 - část G - 14,5km
Trasa: Karlštejn - Dub sedmi bratří - Kubrychtova bd. - Sv. Jan p/Skalou - Záhrabská - Beroun
Start: Karlštejn: t171
Popis trasy: Od nádraží po žluté vyjděte na rozcestí s červenou Karlštejn, obec, kde se dejte vlevo po červené. Cesta se stočí doleva a přivede vás k bráně, od níž značka klesá doprava po pěšině na údolní silničku, po níž kousek jde a pak ji opustí mírně vlevo nahoru k Dubu sedmi bratří, u kterého se dává doleva. Nejprve od něj mírně stoupá a v lese později začne klesat na rozcestí u Kubrychtovy boudy, kde vás vede doprava k boudě a u ní doleva na Bubovické vodopády, od nichž vystoupá na cestu vedoucí na rozcestí Boubová na silnici, již jen přejde, prudce sklesá do údolíčka, vystoupá na Vysokou stráň a přes Propadlé vody skledá do Svatého Jana pod Skalou, kde uvidíte klášter s kostelem Narození sv. Jana Křtitele a odkud můžete po dlouhé odbočce vyjít na vysokou skálu nad obcí s překrásným výhledem.
Dále pokračujte (nadále po červené) kolem hřbitova s kaplí, za nímž odbočíte vlevo a prudkou stezkou vystoupáte k okraji Záhrabské, podél nějž dojdete ke chráněnému Dubu na Herinkách, od nějž jde červená po pěšince mírně doprava a pak dolů; přijde na louku a sklesá k berounské nemocnici, kde byste klidně mohli skončit na zastávce autobusu na Prahu (linky 210004 pokračující jako PID 384). Jinak opusťte červenou - jděte rovně ulicí U Dobré vody, podejděte s ní dálnici a až se stočí doleva, dojděte k železniční trati, již podejděte podchodem a za ním se dejte doprava ulicí Svatojánskou, jež se stočí doleva a když půjdete stále rovně, přivede vás na hlavní Hostimskou, kterou ale také přejděte a pokračujte rovně; teprve potom se stočte doprava směřujíce k nedalekému autobusovému stanovišti.