Po značené trase číslo 1 - část F - 17km
Trasa: Radotín - Na Pískách - M. Strana - Solopysky - Vonoklasy - Karlík - Mořinka - Karlštejn
Start: Otínská: 244
Popis trasy: Z autobusové zastávky Otínská od centra vyjděte po směru jízdy a hned se dejte doprava prudce stoupající ulicí Jelenovskou k lesu, do nějž přímo vstupte a pokračujte ve stoupání - to už po červené značce. Vyjdete na hřeben a po něm půjdete lesem ke hřbitovu, za nímž přijdete na silnici, kterou přejděte, jděte kousek nahoru a pak vstupte na lesní pěšinu, jež vás přivede na okraj chatové osady; přijdete k domům a dáte se podél nich doleva. Cesta vás pak dovede na Sulavu, kde červenou na chvilku opusťte - jděte rovně k chatám a do lesa, kde na prvním rozcestí odbočte doprava a pak si vyberte více klesající cestu (tu napravo), po níž se nejrychleji dostanete do okrajové části Solopysk; tou sejděte do údolí, kde se znovu připojíte na červenou a půjdete s ní do centra vesničky, kde přejdete silnici a budete stoupat nad Vonoklasy, kam nakonec sejdete po silnici a z rozcestí u kostelíka sv. Václava budete pokračovat hlavní ulicí na její úplný konec, z nějž vstoupíte do lesa a sklesáte do údolí Karlického potoka, v němž se dáte doprava po silničce a po nepříliš dlouhé době odbočíte doleva na cestu stoupající k Mořince, jíž projdete na větší silnici, tu jen přejdete a budete pokračovat cestou po okraji pole k další silnici, po jejímž přejití vás značka povede po okraji lesa a pak do něj vstoupí, aby klesala na Karlštejn, kde na rozcestí jděte rovně po žluté, jež vás přes Budňany přivede na nádraží.