Po značené trase číslo 1 - část E - 20km
Trasa: Davle - Libřice - Oleško - N. Březová - Vrané n/Vlt - Zvolská homole - Jarov - Zbraslav - Peluněk - Radotín
Start: Davle,,obec: PID 338
                                PID 361
                                PID 390
           Davle,,u pomníku: PID 314
Popis trasy: Ze zastávky Davle,,obec směrem od Prahy vyjděte vlevo na most přes Vltavu, za nímž se dejte doleva po proudu řeky po červené značce (s číslem 1). Podél Vltavy se dostanete na Libřici, kde přejdete železniční trať a po chvíli odbočíte vlevo na pěšinku, prudce stoupající do kopce. Ve stoupání budete pokračovat i Oleškem, až se dostanete na louku, po níž zase přijdete k lesu, v němž se dáte vlevo a dojdete do Nové Březové, kde na hlavní ulici odbočíte doleva. Po silničce pak sejdete do Vraného nad Vltavou a dorazíte k železničnímu přejezdu, za nímž červená odbočuje doprava a pak zase doprava; přejde Zvolský potok a dá se doleva. Pokud se chcete podívat ke kostelu sv. Jiří, pokračujte po nové červené doleva, jinak se vydejte po pěšince podél trati, která vás nakonec dovede k přejezdu, jejž přejděte a zpátky na aktuální červené se dejte doleva a doprava.
Červená prudce stoupá na Zvolskou homoli, až se dostane na cestu přicházející zprava; po chvíli ji opustí, ale vy tak nečiňte, nýbrž jděte po této cestě pod dráty vysokého napětí, kde se stáčí doleva, ovšem vy zamiřte přímo po pěšince k lesu. Vede tudy naučná stezka, ale ta je velmi špatně značená, a navíc nejde až na samotnou homoli; držte se prostě cesty podél horního okraje srázu - nakonec přejdete dolík, v němž vpravo odbočuje pěšina dolů, a dojdete na krásnou vyhlídku.
Z této vyhlídky se kousek vraťte na zmíněnou stezku, odbočující při tomto pohledu vlevo - po chvíli zjistíte, že se jedná o starou variantu červené s pracně vybudovanou cestou po srázu. Pěšina je jasně patrná a nakonec vyústí na Jarově kousek od Vltavy, kde budete muset přejít Jarovský potok, načež se dostanete na cestu, po níž zamiřte vlevo. Přejděte silničku a přijďte k řece, podél níž se dejte vpravo. Držte se říčního břehu až na stanoviště někdejšího zbraslavského přívozu, z nějž stoupejte zpátky na silničku, po níž zde vede červená; po červené spolu se silničkou vyjdete k mostu Závodu míru, který přejděte a dojděte přímo na konec ulice, kde jděte doprava Žitavského ul., již opusťte - ještě před náměstím - 3. ulicí doleva - U lékárny (zase bez značky). Ta vás dovede na další hlavní - Elišky Přemyslovny -, po níž jděte doprava a pak hned doleva ul. Vladislava Vančury, na jejímž konci stojí Vančurova vila a také jeho socha. Odtud stoupejte po schodech kolem sochy, nad nimiž vyjdete na uličku U Karlova stánku, kde se dejte po stezce jen velmi mírně doprava - je skoro rovnoběžná s ulicí, ale neklesá; touto cestou dojdete na asfaltku stoupající (vpravo) ke kostelu sv. Havla, k němuž vyjděte, klidně to vemte kolem něj přes hřbitov, a nakonec pokračujte vlevo po silnčce jdoucí podél hřbitova (zase na aktuální červené). Ta přijde do ulice Výzkumníků, jež vás přivede na hlavní K Peluňku, po níž sejděte vpravo na Peluněk, kde se dejte doprava a pak doleva po ulici K Radotínu, jíž se okolo velkotržnice Buda dostanete k lávce přes Berounku vedoucí k radotínskému kostelu sv. Petra a Pavla, za níž sejděte k Berounce, dejte se vlevo (takže nikoliv pod lávku) a následně - za soutokem Radotínského p. s Berounkou - zase doleva do uličky K přívozu končící na hlavní Výpadové, již opatrně přejděte, vzdalte se od ní k první odbočce vlevo a touto ulicí (Nýřanskou) dojděte k autobusovému obratišti Nádraží Radotín.