Po značené trase číslo 1 - část B - 28,5km
Trasa: Radotín - Na Pískách - M. Strana - Solopysky - Vonoklasy - Karlík - Mořinka - Karlštejn - Dub sedmi bratří - Kubrychtova bd. - Sv. Jan p/Skalou - Záhrabská - Beroun
Start: Otínská: 244
Popis trasy: Z autobusové zastávky Otínská od centra vyjděte po směru jízdy a hned se dejte doprava prudce stoupající ulicí Jelenovskou k lesu, do nějž přímo vstupte a pokračujte ve stoupání - to už po červené značce. Vyjdete na hřeben a po něm půjdete lesem ke hřbitovu, za nímž přijdete na silnici, kterou přejděte, jděte kousek nahoru a pak vstupte na lesní pěšinu, jež vás přivede na okraj chatové osady; přijdete k domům a dáte se podél nich doleva. Cesta vás pak dovede na Sulavu, kde červenou na chvilku opusťte - jděte rovně k chatám a do lesa, kde na prvním rozcestí odbočte doprava a pak si vyberte více klesající cestu (tu napravo), po níž se nejrychleji dostanete do okrajové části Solopysk; tou sejděte do údolí, kde se znovu připojíte na červenou a půjdete s ní do centra vesničky, kde přejdete silnici a budete stoupat nad Vonoklasy, kam nakonec sejdete po silnici a z rozcestí u kostelíka sv. Václava budete pokračovat hlavní ulicí na její úplný konec, z nějž vstoupíte do lesa a sklesáte do údolí Karlického potoka, v němž se dáte doprava po silničce a po nepříliš dlouhé době odbočíte doleva na cestu stoupající k Mořince, jíž projdete na větší silnici, tu jen přejdete a budete pokračovat cestou po okraji pole k další silnici, po jejímž přejití vás značka povede po okraji lesa a pak do něj vstoupí, aby klesala na Karlštejn, kde se dá vpravo vzhůru ke hradu. Cesta se stočí doleva a přivede vás k bráně, od níž značka klesá doprava po pěšině na údolní silničku, po níž kousek jde a pak ji opustí mírně vlevo nahoru k Dubu sedmi bratří, u kterého se dává doleva. Nejprve od něj mírně stoupá a v lese později začne klesat na rozcestí u Kubrychtovy boudy, kde vás vede doprava k boudě a u ní doleva na Bubovické vodopády, od nichž vystoupá na cestu vedoucí na rozcestí Boubová na silnici, již jen přejde, prudce sklesá do údolíčka, vystoupá na Vysokou stráň a přes Propadlé vody skledá do Svatého Jana pod Skalou, kde uvidíte klášter s kostelem Narození sv. Jana Křtitele a odkud můžete po dlouhé odbočce vyjít na vysokou skálu nad obcí s překrásným výhledem.
Dále pokračujte (nadále po červené) kolem hřbitova s kaplí, za nímž odbočíte vlevo a prudkou stezkou vystoupáte k okraji Záhrabské, podél nějž dojdete ke chráněnému Dubu na Herinkách, od nějž jde červená po pěšince mírně doprava a pak dolů; přijde na louku a sklesá k berounské nemocnici, kde byste klidně mohli skončit na zastávce autobusu na Prahu (linky 210004 pokračující jako PID 384). Jinak opusťte červenou - jděte rovně ulicí U Dobré vody, podejděte s ní dálnici a až se stočí doleva, dojděte k železniční trati, již podejděte podchodem a za ním se dejte doprava ulicí Svatojánskou, jež se stočí doleva a když půjdete stále rovně, přivede vás na hlavní Hostimskou, kterou ale také přejděte a pokračujte rovně; teprve potom se stočte doprava směřujíce k nedalekému autobusovému stanovišti.