Krajinou Českého krasu, Prahy a jejich blízkého okolí - část M - 16km
Trasa: Vráž - Záhrabská - Beroun - Děd - Zahořany - Král. Dvůr
Start: Vráž,,U Jelena: PID 380
Popis trasy: Rovnou ze zastávky U Jelena vyrazte prudce stoupající ulicí vlevo, nahoře odbočte doprava a dojděte ke kostelu sv. Bartoloměje, za nímž pokračujte přímo na místo, kam z protisměru přichází modrá turistická značka; po té se dejte vlevo. Značka vás povede přes lávku nad dálnicí na rozcestí se žlutou, odkud stoupejte po žluté značce mírně doprava. Značka vás silničkou přivede do chatové osady Záhrabská, v ní jde později na stezku odbočující jen mírně doprava, aby dorazila k Dubu na Herinkách, kde skončí. Zde přejděte vpravo na červenou a po malém vystoupání klesejte k berounské nemocnici. Před ní se červená dá mírně vlevo, u křižovatky v zatáčce hlavní ulice podejde železniční trať a potom pokračuje podél ní na železniční most přes Berounku, za nímž vás dovede k nádraží, kde odbočí doprava. Na Husově náměstí si vyberte varianty červené a modré směřující ke kostelu. Když vyjdete z historického jádra, přivedou vás značky na Wagnerovo náměstí, kde přejdete světelnou křižovatku; následně nechoďte se značkami mírně doprava do Talichovy ulice, ale dejte se mírně vlevo a potom doprava do Bezručovy. Z ní odbočuje vpravo nejprve Fügnerova a potom Drašarova, kterou se vydejte; po chvíli se k vám zprava připojí modrá a povede vás na konec této ulice a dále pěšinkou ke kapličce P. Marie Bolestné a od ní vzhůru až na vrchol Děd s rozhlednou. Od rozhledny klesejte přímo po zelené do Zahořan, kde jde značka u okraje zástavby doleva po cestě směřující k centru vesnice (špatně označeno); v ní přejde potok a půjde podél něj až k silničnímu mostku, přes nějž se vrátí, aby šla po druhé straně potoka k centru Králova Dvora a tam dojděte po zelené na hlavní ulici, kde se dejte doleva k zastávce U zámku.
Chcete-li se podívat na zámek, můžete využít bránu do zpustlého parku v místech vašeho příchodu na hlavní, ale odtud jej uvidíte jen přes dálnici, kterou zde nelze překonat; pokud chcete vidět zámek z blízka, musíte pokračovat po zelené obcházející park zleva.