Krajinou Českého krasu, Prahy a jejich blízkého okolí - část K - 19km
Trasa: Točná - Nouzov - Komořany - Modřany - Hodkovičky - M. Chuchle - Chuchelský háj - Homolka - Vel. Chuchle - V Dolích - Slivenec - U Jezírka - Radotínské úd.
Start: Točná: 173
Popis trasy: Z náměstí Antonína Pecáka vyjděte po zelené přeložené na trasu někdejší červené značky přímo při pohledu od příjezdu na zastávku od centra Prahy - ulicí Branišovskou, ze které po chvilce odbočíte vpravo a vystoupáte k lesíku, jímž sejdete ke statku Nouzov a přes pole půjdete k dalšímu lesu, pod nímž vyjdete v Komořanech do ulice Palmetové, kterou hned pod lesem kříží (takže jde i zprava) ulice Za sídlištěm. Mnou níže popsaná cesta zahrnuje zacházku ke zdejšímu zámku; pokud k němu jít nechcete, bude pro vás asi nejlepší vzít to ulicemi Palmetovou, K Nouzovu, Na Poustkách, Na Homoli a U skladu. Chcete-li však zámek vidět, jděte ulicí Za sídlištěm doleva a přímo až ke kulturnímu domu na jejím konci, za nímž (napravo) se nachází parkoviště, které přejděte a pěšinkou miřte k autobusové zastávce Na Šabatce na hlavní ulici Komořanské. Komořanskou přejděte a jděte po zastávce ve směru zpět přibližně do jejího prostředka, kde se dejte vlevo po pěšince, jež vás přivede ke křižovatce ulic Na Šabatce a Okružní. Na Šabatce je ta mírně nalevo, Okružní napravo - vy jděte ul. Na Šabatce ke komořanskému zámku. Od zámku se vraťte na křižovatku s Okružní a tou se nechte vést zatáčkou doprava na první odbočku vlevo, kde jde Okružní doleva, přímo také pokračuje nějaká ulička, ale vy se vydejte doleva cestou, která stáčejíc se vpravo klesá na ulici U skladu, po níž jděte doleva.
Zde se setkává kratší varianta s cestou kolem zámku a naše trasa klesá k železniční zastávce Komořany, pod níž přijde na cyklostezku, která zde využívá starší uličku U soutoku. Dejte se po ní doprava a nechte se vést zpět k trati a podél ní okolo opuštěného nádraží Modřany a modřanského přívozu k železniční zastávce Modřany zast., od níž dále ulicí Vltavanů k v pořadí 3. podjezdu pod tratí (počítáno od modřanské železniční zastávky), kde cyklotrasa zatáčí doleva, ale vy jděte doprava ulicí V Náklích pod železnicí a tramvají na křižovatku s velkou ulicí Modřanskou u zastávky Černý kůň a kapličky sv. Bartoloměje stojících v jádru Hodkoviček. Tady Modřanskou přejděte a dejte se po ní doleva. Podejděte nízký most trati na Vrané nad Vltavou, podél níž jste dosud kráčeli, a následně i vysoký most Inteligence, na nějž z druhé strany jeho pilíře u pravého chodníku podél Modřanské vedou schody, po kterých vystupte nahoru a přejděte Vltavu, za níž sejdete na rušnou silnici Strakonickou, po které se dejte doleva k autobusové zastávce Malá Chuchle.
U ní podejděte Strakonickou a vydejte se vpravo po zde začínající žluté značce k podjezdu, za nímž jděte vlevo a potom znovu doleva k centru osady s kostelem Narození P. Marie, za nímž žlutá nalevo vstupuje do lesa stoupajíc na rozcestí, kde se dává ostře doleva, pak prochází mini ZOO a později se dotýká okraje lesa; potom můžete jít doleva o odbočku dřív něž žlutá, abyste se na cestě od Velké Chuchle dali doleva ke kostelu sv. Jana Nepomuckého.
Po cestě k němu se vraťte a klesejte hlavní cestou, než se spojíte se žlutou, dále již vede trasa jedinou cestou do přírodní rezervace Homolka, kde asfaltka ústí do ulice Pod akáty, ale vy u začátku zástavby opusťte žlutou doprava zkratkou na hlavní, po níž stoupá modrá značka k osadě V dolích s pěknou vápenkou. Za vápenkou značka opouští silnici stoupaboš po pěšině, jež jde nahoře okrajem lesa přicházejíc na louku u Slivence; zde se v dohledu domů stáčí doprava a doleva a než se ještě jednou stočí doprava, jděte vlevo po pěšince k ulici V lipkách, na níž se dejte pochopitelně vpravo. Ulice se stáčí mírně doprava a zároveň se k ní zleva připojuje ulice Na Botě, později podobně činí také ulice Na Křemínku a potom jděte doleva pěší cestou podél zahrady ústící rovnou na křižovatce ulic K Lochkovu a K Cikánce, kde jděte - spolu s červenou značkou - rovně ul. K Cikánce. Tato ulice vede po okraji osady U Jezírka a následně k pražskému silničnímu okruhu, kde se vydejte k ekoduktu nalevo (souběžnému se silničním nadjezdem). Za ním jděte stejně jako červená vpravo směřujíce k rozvodně, kde projděte kolem její jižní strany (doleva) a dejte se vlevo do Radotínského údolí, kde vyjdete u autobusové zastávky Maškův mlýn.