Krajinou Českého krasu, Prahy a jejich blízkého okolí - část I - 18km
Trasa: Všenory - V Remízku - Trnová - Jíloviště - Kazín - Dol. Černošice - Černošice - Hor. Černošice - Na Pískách - Radotín
Start: Všenory: t171
Popis trasy: Ze všenorské železniční zastávky vyrazte po modré turistické značce stoupající k brdským lesům, jimiž vede přes rozcestí s červenou na okraj Jíloviště. Zde přejděte menší silnici a dojděte k dálnici R4, již podejděte spolu s modrou, ale ihned za podchodem se od značky odpojte silničkou vedoucí mírně doprava na Trnovou. Na okraji Trnové přijdete nejprve do dříve oddělené osady V Remízku, dnes spojené s vlastní Trnovou novou zástavbou; zde přijdete na kruhový objezd, na němž se dejte doleva a dojděte přímo do centra vsi se zámkem a kostelem sv. Ducha (napravo).
Prohlédše si Trnovou jděte doleva (vzhledem k původnímu směru) po modré k lesu, jímž sklesáte na rozcestí U nádrže, kde přejděte z modré na zde začínající zelenou značku, po které vystoupejte do Jíloviště a zde se na hlavní dejte vlevo a následně - u turistického rozcestí - vpravo; nyní již mějte na paměti, že jdete po značení modrém; odtud až do cíle vás povede každá z barev českých značených tras právě jednou. Modrá tak bude činit nejprve pod R4 a po nájezdu na ni, z něhož se ještě před jeho připojením se na rychlostní silnici bez zřetelného označení odpojí vlevo směřujíc k lesu po Cukrákem, kde mírně vystoupá, ale potom bude výrazně převládat klesající charakter cesty; v závěru chůze lesem přijde prudký sestup k Berounce a po něm projdete po skalách pod Kazínem na rozcestí na okraji chatové osady Kazín, kde přejděte na žlutou vedboší vás podél Berounky do Dolních Černošic, v nichž využijte zkratku k lávce (nalevo) a přes ni jděte po žluté na železniční zastávku, kde můžete pokračovat buď po levém peronu, nebo po souběžné ulici doprava k dalšímu železničnímu přejezdu (ještě v prostoru zastávky), u něhož přejděte hlavní silnici pokračovaboše přímo stoupající ulicí doplněnou zelenou turistickou značkou ke kostelu Nanebevzetí P. Marie, u něhož se spolu se zelenou stočte doleva na prudké stoupání, o poznání výše se dejte vpravo a pokračujte ve výstupu později lesem; až se srovnáte, povede vás zelená k turistickému rozcestníku na Sulavě, kde se dejte doprava pokračujíce po červené k Radotínu. Červená značka vás povede přes osadu Na Pískách, kde si musíte dát veliký pozor na místo jejího odbočení vpravo, jinak je cesta značená snad zcela spolehlivě; po silnici 101 vede jenom kousek dolů, aby z ní odbočila vlevo ke hřbitovu, za ním pak jde ještě kus lesem na prudké klesání, pod nímž vyjde na radotínskou ulici Otínskou, kde se dává doleva; vy však ihned zde červenou značku opusťte a jděte rovně klesající ulicí Jelenovskou na hlavní Karlickou, na níž se zde nachází cílová zastávka této etapy Otínská.