Krajinou Českého krasu, Prahy a jejich blízkého okolí - část B - 29km
Trasa: Mořina - Dol. Roblín - Roblín - Vonoklasy - Karlík - Dobřichovice - Brunšov - Všenory - V Remízku - Trnová - Jíloviště - Kazín - Dol. Černošice - Černošice - Hor. Černošice - Na Pískách - Radotín
Start: Mořina,,u Pěchotů: PID 311
Popis trasy: Pokud se v Mořině chcete podívat ke kostelu sv. Stanislava, stojí přímo před vámi; jinak se rovnou ze zastávky U Pěchotů od Prahy vydejte vlevo kolmo k silnici, kterýmžto směrem vede cesta k Dolnímu Roblínu a po ní modrá turistická značená trasa. V Dolním Roblíně přejdete údolní silničku a potom vás modrá vyvede do vesnice Roblín, kde se dáte na hlavní ulici vpravo, na návsi půjdete rovně a po chvíli jen mírně doleva k lesu, jímž vás modrá značka provede po přímé cestě a za nímž začne klesat k Vonoklasům, kde se u kostelíka sv. Václava nachází rozcestí tří modrých směrů, ale vy zde modrou opusťte a dejte se vpravo po značce zelené. Tato jde nejprve společně s červenou a pak se od ní odpojuje vlevo; o něco níže se dává doprava a potom prudce klesající pěšinou nalevo (pozor na včasné odbočení), po které sejde do úrovně Dobřichovic. Zde dole jde podél lesa na okraj Karlíka a zde se stáčí doleva, pokud se však chcete podívat ke karlickému kostelu sv. Martina a Prokopa, opusťte zde zelenou přímo a neznačenou cestou ulicí dojděte na hlavní, kde odbočte vlevo a touto ulicí se nechte ke kostelu dovést. Dále pak pokračujte přímo po chodníku podél silnice do Dobřichovic, kde jděte rovně na historickou dobřichovickou náves, z níž vede malá cesta dále v přímém směru k řece Berounce, před níž se stáčí k zámku. Proševše zámkem (nalevo vede zelená) jděte doprava pod silniční most a držíce se cyklostezky pokračujte podél řeky a pak k zástavbě, u níž se napojíte zpět na zelenou.
Opět na značené cestě následně odbočíte vpravo na lávku a za tou značku znovu opustíte - ona jde mírně doprava k přejezdu, vy se dejte mírně doleva. Ulice vás provede zástavbou, aby přišla k železniční trati, podél té jde směrem na Všenory, dokud neskončí; zde přejděte trať a po silnici napravo od ní pokračujte podél trati, než se k ní ve Všenorech z cesty šikmo zprava-zpět připojí žlutá značka, ale vy se naopak od této ulice odpojte cestou stoupající vpravo, ovšem téměř ve vašem původním směru. Tuto ulici hned nad větším stoupáním opusťte kolmo doprava ulicí k zalesněnému svahu, na jejímž konci přejděte obě rovnoběžné cesty a vystoupejte na pěšinku nad druhou z nich. Tato stezka vede rovnoběžně s ulicí až před místo, kde se stáčí vlevo, aby na tuto sešla; vy tak však samozřejmě nečiňte, nýbrž využijte prudce stoupající cestu vpravo, jež vás i s pomocí schůdků přivede ke hřbitovu, kde můžete vidět také hřbitovní kapli a kolem něhož vede nalevo modrá stoupajíc k brdským lesům. Po této značce jděte do lesa a jím přes rozcestí s červenou na okraj Jíloviště. Zde přejděte menší silnici a dojděte k dálnici R4, již podejděte spolu s modrou, ale ihned za podchodem se od značky odpojte silničkou vedoucí mírně doprava na Trnovou. Na okraji Trnové přijdete nejprve do dříve oddělené osady V Remízku, dnes spojené s vlastní Trnovou novou zástavbou; zde přijdete na kruhový objezd, na němž se dejte doleva a dojděte přímo do centra vsi se zámkem a kostelem sv. Ducha (napravo).
Prohlédnuvše si Trnovou jděte doleva (vzhledem k původnímu směru) po modré k lesu, jímž sklesáte na rozcestí U nádrže, kde přejděte z modré na zde začínající zelenou značku, po které vystoupejte do Jíloviště a zde se na hlavní dejte vlevo a následně - u turistického rozcestí - vpravo; nyní již mějte na paměti, že jdete po značení modrém; odtud až do cíle vás povede každá z barev českých značených tras právě jednou. Modrá tak bude činit nejprve pod R4 a po nájezdu na ni, z něhož se ještě před jeho připojením se na rychlostní silnici bez zřetelného označení odpojí vlevo směřujíc k lesu po Cukrákem, kde mírně vystoupá, ale potom bude výrazně převládat klesající charakter cesty; v závěru chůze lesem přijde prudký sestup k Berounce a po něm projdete po skalách pod Kazínem na rozcestí na okraji chatové osady Kazín, kde přejděte na žlutou vedboší vás podél Berounky do Dolních Černošic, v nichž využijte zkratku k lávce (nalevo) a přes ni jděte po žluté na železniční zastávku, kde můžete pokračovat buď po levém peronu, nebo po souběžné ulici doprava k dalšímu železničnímu přejezdu (ještě v prostoru zastávky), u něhož přejděte hlavní silnici pokračovaboše přímo stoupající ulicí doplněnou zelenou turistickou značkou ke kostelu Nanebevzetí P. Marie, u něhož se spolu se zelenou stočte doleva na prudké stoupání, o poznání výše se dejte vpravo a pokračujte ve výstupu později lesem; až se srovnáte, povede vás zelená k turistickému rozcestníku na Sulavě, kde se dejte doprava pokračujíce po červené k Radotínu. Červená značka vás povede přes osadu Na Pískách, kde si musíte dát veliký pozor na místo jejího odbočení vpravo, jinak je cesta značená snad zcela spolehlivě; po silnici 101 vede jenom kousek dolů, aby z ní odbočila vlevo ke hřbitovu, za ním pak jde ještě kus lesem na prudké klesání, pod nímž vyjde na radotínskou ulici Otínskou, kde se dává doleva; vy však ihned zde červenou značku opusťte a jděte rovně klesající ulicí Jelenovskou na hlavní Karlickou, na níž se zde nachází cílová zastávka této etapy Otínská.