Krajinou Českého krasu, Prahy a jejich blízkého okolí - část A - 29km
Délka trasy pouze z Popovic je 27,5km.
Měřeno krokoměrem 29,91; z Popovic 27,83km.

Trasa: (Počaply -) Popovice - Koukolova h. - Havlíčkův ml. - Kotýz - Koněpruské jesk. - Tobolka - Koda - Korno - Liteň - Běleč - Zad. Třebaň - Řevnice - Rovina - V Chaloupkách - Mořina
Cesta z Počaplů: Pokud se v Počaplech chcete podívat ke zdejšímu kostelu Nanebevzetí P. Marie, vydejte se z autobusové zastávky zpět a vystoupejte k němu; po jeho obhlédnutí se však budete muset vrátit.
Pak pokračujte opačným směrem - po směru jízdy od Prahy - ke křižovatce s hlavní silnicí, kde přejděte a pokračujte napravo malou uličkou mírně doleva, po níž klesá také místní žlutá značka. Stezka vás přivede k domům před dálnicí D5, před nimiž stoupá vpravo chodník na nadjezd s nájezdem, po kterém přejděte dálnici, pak řeku Litavku a dejte se doprava hlavní ulicí Popovicemi k návsi, kde se stočte doleva k železniční zastávce.
Doprava do Počaplů: 210019
Start: Králův Dvůr,Popovice,náves: Beroun A z Berouna
Popis trasy: Od železniční zastávky vyjděte po žluté turistické značce kolem kaple sv. Jana Nepomuckého vzhůru z vesnice a po louce, následně lesem na rozcestí se zelenou pod Koukolovou horou, na jejíž vrchol zde můžete odbočit.
Dále vás žlutá povede na velkou křižovatku se zastávkou Tmaň,Slavíky,rozc.1,0, z níž budete pokračovat vlevo klesající silničkou do údolí s Havlíčkovým mlýnem, kde přejdete železniční vlečku, půjdete kousek silnicí doleva a pak odbočíte doprava, abyste prudce stoupali k Axamitově bráně, nad níž se vám otevře výhled k západu a pak narazíte na odbočku k Jelínkovu mostu, kam vám doporučuji zajít.
Dále vás žlutá přivede po bývalých důlních stezkách ke vstupu do Koněpruských jeskyní.
Nyní po žluté přijdete k silnici, odkud se dejte mírně vlevo zkratkou k místu, kde žlutá obcházející tato místa vlevo a vpravo opouští silnici doleva na cestu k Tobolce, před níž přijdete spolu se zelenou k silnici, dáte se vlevo a na návsi již jen po žluté doprava k zastávce Měňany,,odb. Koda, kde vstoupíte vlevo do lesa, jímž sejděte na rozcestí nad osadou Koda, na němž opusťte žlutou a dejte se doprava po modré směr Liteň. Cestou při zvýšené pozornosti narazíte nalevo na odbočku ke Kodské jeskyni.
Za touto odbočkou vyjdete z lesa na louky a pole a tudy se dostanete k silnici vedoucí do vísky Korno, kde se na návsi stočíte doprava a hlavní silničkou doprovázenou turistickou značkou se necháte vyvést z obce a neopustíte ji až do zatáčky vlevo, kde spolu s modrou pokračujte přímo přes údolí na jinou silničku do Litně, na níž se stočte doleva a vstupte do této vesnice kolem kostela sv. Petra a Pavla, u něhož jděte doprava, na okraji návsi pak doleva a z jejího opačného konce jděte vlevo už nikoliv po modré, ale po zelené, jež brzy odbočuje vpravo na polní cestu k Bělči. V osadě Běleč se nechte zelenou dovést do centra a to pak podle značky celé obejděte, abyste vyšli na cestu k Zadní Třebani, nad níž se stočíte vpravo a vlevo a prudce sklesáte do obce, kde zelená zatáčí doleva, ale vy jděte bez značení přímo; železniční trať přejdete se žlutou, která se brzy odpojuje doprava, nicméně vy jděte nadále přímo silnicí na Řevnice přibližující se k železniční trati, kterou kopírujte, ačkoliv hlavní silnice odbočí doprava. Přijdete k železničnímu přejezdu nalevo, za nímž následuje most a před nímž můžete nechtějíce si zacházet na náměstí sejít do podchodu pod tratí. K náměstí se dostanete od přejezdu mírně vpravo po turistických značkách, za náměstím se pak u neznečené hlavní ulice nachází kostel sv. Mořice a Nanebevzetí P. Marie.
Ať už po podejití, nebo přejití železniční trati přejděte most přes Berounku a za ním se rozhodněte, zda se chcete podívat do osady Rovina, nebo jít zkratkou hned za mostem vpravo a pak podle mapy nejkratší cestou vzhůru ke křižovatce silnice č.116 se silnicí III. třídy na Mořinu. K Rovině směřuje cesta od mostu přímo, která se až v místě, kde se již nedá jít rovně, stáčí doleva - nedejte se zmást značkou slepé ulice; ulička se stoupajíc stáčí doprava, mnohem výše obejde závoru a nakonec přijde na rozcestí, kde nelze jít rovně, a tak se dejte doprava k návsi s kapličkou. Z té pokračujte rovně k hlavní silnici 116, po níž se dejte doprava ke křižovatce, kde se spojíte s kratší cestou přicházející zprava a odbočte doleva (z kratší cesty jděte přímo).
Silnička vás povede kolem osady V Chaloupkách a přes odbočku na Mořinku do Mořiny, kde se dejte neprve mírně doprava a pak těsně před kostelem sv. Stanislava doleva na náves, kde se o kousek hlouběji nachází autobusová zastávka Mořina.