Přes Prahu - část H - 14,5km
Trasa: Zbraslav - Dol. Břežany - Libeř - Psáry
Start: Most Závodu míru: 165
Popis trasy: Za zastávkou Most Závodu míru směrem od Smíchova odbočte doleva a spolu s červenou značkou přejděte Vltavu; potom červenou opusťte - nadejděte ještě železniční trať a následně sejděte ze silnic doprava po schodech, abyste došli na rozcestí, kde se kromě jiného rozdělují dva směry zelené. Vy si vyberte stoupající zelenou - hned za rozcestím můžete jít trošku mírněji stoupající zkratkou, potom se již držte značení. Přes hradiště Závist a rozcestí Hradiště, rozc. vás zelená přivede nakonec až do Dolních Břežan, jimiž jde přímo na nově upravenou náves, kde si můžete prohlédnout zámek. Po zelené pokračujte na kruhový objezd, u něhož značka končí; vy jej opusťte ulicí doprava, dojděte na křižovatku u rybníka Pazderák (nalevo) a zde odbočte doprava směrem na Libeř. Silnice vede dlouho rovně mimo obce - okolo pomníku a vodojemu, až vystoupá na kopeček před Libří, z nějž klesá serpentýnami, ale vy v první zatáčce doleva odbočte na zkratku, níže hlavní jen přejděte, následně se jí dotkněte a jděte novým parčíkem (spíše nalevo) na jinou hlavní ulici; po té jděte jenom kousíček doleva a hned odbočte vpravo na klesající cestu podél nové zástavby - po ní rovně sejděte na můstek přes Zahořanský potok, za nímž se napojíte na modrou turistickou značku, s níž se pod lesem stočte doleva. Modrá vás povede chatovými osadami po okraji lesa, stále napravo od potoka - v jednom místě jde ostře doprava - až za posledními chatami do lesa vstoupí, přijde k plotu psárského ústavu a ten obchází zprava, přičemž vyjde na silnici, po níž se dá vlevo k centru Psár. Tam naše trasa končí.