Přes Prahu - část G - 14,5km
Trasa: Slivenec - Radotínské úd. - Kosoř - Radotín - Zbraslav
Start: Slivenec: 230
Popis trasy: Přímo z autobusové zastávky Slivenec vyjděte doleva k rybníčku, za nímž se dejte vpravo směrem ke kostelu Všech svatých, jejž obejděte zprava, za ním se dejte doprava zpátky na ulici Ke Smíchovu a pokračujte po ní v původním směru ke čtyřproudové silnici K Barrandovu; ulice na křižovatku s ní vede drobnou oklikou, takže to vemte zkratkou k viditelným semaforům a přejděte velkou K Barrandovu (nejlépe, až budou mít auta na ní červenou). Dostanete se tak na ulici K Austisu, s níž se stočte doleva a jděte přímo kolem křížku a podniků na nadjezd silnice Novořeporyjské, za nímž se dejte zkratkou doleva na cestu odbočující opodál vracejíc se k Novořeporyjské. Podél Novořeporyjské dojdete před dálniční nájezd, kde se cesta konečně stočí doprava vzdalujíc se od ní a přibližujíc se k rozvodně. Rozvodnu pak budete zleva obcházet a cestou se k vám připojí červená turistická značka, s níž se dáte doleva (v rohu doprava a teprve potom - u brány - doleva); červená vás povede na vyhlídku do Radotínského údolí, odkud do něj sklesá a vyjde přímo u autobusové zastávky Maškův mlýn. Tady červenou opusťte a jděte přímým směrem (kousíček nalevo) pěšinkou přes lávku, za níž budete prudce stoupat; na rozcestí je cestou pouze ta pěšina nalevo; pokud však zvolíte pravou, cestu si zkrátíte, byť bude o něco náročnější; pokud jste šli levou cestou, stočte se později stejně vpravo (takže ševše zkratkou na tuto cestu jednoduše přijdete a dáte se doprava), o něco dále pak jděte doleva - dorazíte na rozcestí, kde pokračujte rovně. Jdouce stále rovně vyjděte z lesa a přes pole dojděte až do Kosoře, kde vstoupíte do Školské ulice, jíž jděte přímo a pak zatáčkou doleva, za níž přijdete ke kapličce, od níž pokračujte cestou napravo (mírně) po okraji obce na hlavní příjezdovou silnici, již jen přejděte, před autobusovou zastávkou to vezměte obratištěm (mírně doprava) a vpravo po malé silničce na Radotín. Silnička později serpentýnou přichází do údolí, v němž sklesejte k cestě vpravo; na tu odbočte. Přejdete potůček a stočíte se zpět; po chvíli se dejte po velké cestě doleva a stoupejte po okraji přírodní rezervace Klapice na rozcestí v sedle, kde jděte rovně, ale hned potom mírně doprava lesní cestou, která se později na chvíli mění v pěšinku; nakonec vás přivede na červenou značku v místě, kde tato jde do velké zatáčky vpravo; pokračujte po ní přímo dolů, abyste vyšli na radotínskou ulici Otínskou, kde se dáte doleva, ulicí Na Výšince dojdete na nám. Osvoboditelů, na něm se dáte vpravo a za posledním objektem napravo se stočíte doprava na cestu k podchodu pod železniční tratí, za níž přímo ulicí Felberovou dojdete ke kostelu sv. Petra a Pavla, za nímž po lávce přejdete řeku a ulicí K Radotínu dojděte k velkotržnici Buda, na jejímž konci je rozcestí s turistickými směrovkami, z něhož nová červená pokračuje dál rovně, avšak vy odbočte po staré červené na cestu vlevo. Ta jde okrajem pole stále rovně, až skončí u brány; odtud pokračujte přímým směrem po okraji pole k lesíku (a PP Krňák), přes nějž vede rovně (napravo - kousek od ní - je jezírko) pěšinka přecházející po drobné lávce Lipanský potok a stoupající na komunikaci dálničního nájezdu, po níž jděte samozřejmě doprava; nájezd pak přejděte, podejděte dálnici a přeševše i druhou větev nájezdu pokračujte silnicí Ke Krňovu k čističce, u níž začíná napravo pěšinka souběžná se silnicí (můžete na ní vidět staré značky). Tato pěšinka skončí na okraji zástavby Zbraslavi, ulice Ke Krňovu vás pak po chvilce přivede ke vstupu do areálu kláštera, jejž si můžete prohlédnout.
Od kláštera pokračujte ulicí Ke Krňovu na blízké Zbraslavské náměstí.