Přes Prahu - část E - 21km
Trasa: Dol. Chabry - Veltěž - Zdiby - Ďáblice - Kobylisy - Velká sk. - Havránka - Troja - Král. obora - Bubeneč - Hradčany - Petřín - Smíchov - Košíře
Start: Měděnecká: 162
Popis trasy: Ze zastávky Měděnecká vyrazte přímo směrem od Kobylis po zde začínající modré značce; ta vede ulicí Tušimickou a stáčí se doprava; zde můžete jít zkratkou rovně a teprve potom doprava a doleva; ulicí Na šubě vás značka vyvede z Chabrů a následně přijde do Veltěže, kde jde na rozcestí mírně doprava a skončí na osové ulici, kudy vede žlutá. Po ní se dejte doprava. Za rybníčkem žlutá pokračuje po hlavní mírně doprava, ale chcete-li se podívat ke kostelu Povýšení sv. Kříže a zámku, jdě rovně ulicí Prostřední na náves a přejděte ke kostelu; na žlutou se pak vrátíte po hlavní ulici Pražské.
Spolu se žlutou potom Pražskou podejdete, na rozcestí za Zdiby půjdete doprava a okolo skládky se dostanete do Ďáblic, kde Statkovou dorazíte na hlavní Šenovskou, již přeševše vstoupíte do Myslivecké, kterou dojdete na Květnovou, jíž se dáte doprava a budete stoupat k odbočce ke hvězdárně.
Vyševše z Ďáblic půjdete po okraji lesoparku Ládví a pak jím na rozcestí se zelenou značkou a dále ke tramvajovému obratišti Vozovna Kobylisy, před nímž se dejte doprava po ulici Žernosecké, u křižovatky přejděte tuto i větší Ústeckou, doševše (vlevo) k autobusovému obratišti před vjezdem do vozovny se dejte doprava a spolu se zelenou značkou pokračujte ulicí Maškovou okolo vozovny do místa, kde značka odbočí vpravo k Čimickému háji, jímž vás dovede na velkou ulici Čimickou, po které jděte doprava ke světelné křižovatce, kde přejděte na protější roh a v původním směru pokračujte po pěšince podél ulice K Pazderkám k Velké skále. Zelená jde pod skálou, ale vy to můžete vzít na její vrchol a podélně ji přejít, načež za ní, již zpátky na zelené, odbočíte doleva po okraji lesa k asfaltové cestě, po níž půjdete mírně doprava; pak zelená odbočuje doprava - můžete jít po ní přes vyhlídku Havránka, nebo rovně prudkou silničkou.
Dole v Troji dorazíte na hlavní ulici Trojskou, kde jde zelená doprava, ale vy pokračujte rovně nadále ulicí Pod Havránkou, a to po její pravé straně, neboť tento chodník vás přivede na lávku přes Vltavu na Císařský ostrov, jejž přejděte přímo k druhé větvi Vltavy a po hlavní ulici vyjděte na můstek, za nímž sejděte po schodech a přímou cestou si to namiřte Stromovkou do podchodu pod železnicí, za kterým se cesta na rozcestí větví, přičemž vy si vyberte pravou větev a potom pokračujte téměř přímým směrem středem Stromovky. Na okrouhlém vyvýšeném prostranství jděte doprava - je tam cesta směřující přibližně k Místodržitelskému letohrádku o kus výše; dorazíte po ní na velkou okružní cestu, kterou jste dříve přešli - jděte doleva a v její zatáčce vlevo rovně cestou stoupající k letohrádku; ta se stočí doprava, takže pod letohrádkem musíte zatočit doleva, abyste se k němu dostali; u něj se pokochejte výhledem a vyjděte branou ústící na náměstí Pod kaštany u ruského velvyslanectví. Hned za plotem ambasády jděte doleva cestou ke světelné křižovatce, kde přejděte ulici Korunovační (nalevo) a pokračujte na ni kolmou ulicí Na Zátorce pozvolna se stáčející vpravo; po tomto oblouku následuje křižovatka, kde jděte vlevo ulicí U Vorlíků k železničnímu přejezdu, za nímž narazíte na hlavní ulici Milady Horákové, po níž jděte vpravo a hned na světlech vlevo, tramvajovým obratištěm Špejchar okolo nástupních zastávek na ulici Na Špejcharu a po ní pochopitelně mírně doprava na křižovatku s ulicí Badeniho, kde přejděte na protější roh pokračovaboše přímo podél ulice Na valech a následně mírně doleva k hradbám a podél nich k Písecké bráně, kolem níž jděte doleva a doprava, za ní pak mírně vlevo uličkou U letohrádku královny Anny stoupající ke tramvajové zastávce Královský letohrádek, kde přejděte tramvajovou trať a souběžnou ulici, vstupte do zahrady a zamiřte vpravo; bylo-li by zavřeno, museli byste jít podél zdi až k ulici U Prašného mostu, na niž přijdete i zahradou. Po zmíněné ulici jděte doleva, přejděte Prašný most a vstupte do areálu Pražského hradu. Chcete-li, můžete se dát vlevo a porozhlédnout se zde.
Dále trasa vede doprava východem na Hradčanské náměstí, po jeho levém okraji a přímo do Loretánské ulice, již opusťte za č.o.15 doleva po schodech na Úvoz, jděte doprava a před domy nalevo doleva cestou směřující ke strahovskému klášteru, k němuž však nechoďte, nýbrž se stočte doleva a po vrstevnici dojděte doprostřed schodů, po nichž stoupejte, dále i po schodech dalších, abyste se dostali na Petřín s rozhlednou, křížovou cestou, bludištěm a kostelem sv. Vavřince. U rozhledny projděte zdí, za níž se dejte doleva růžovým sadem ke stanici lanové dráhy, vpravo okolo ní, pak mírně vlevo a po hlavní cestě okolo Štefánikovy hvězdárny ven ze zahrad, načež odbočte vlevo do Kinského zahrady, sejděte na místo, kde nelze jít rovně a vyberte si klesající cestu napravo, která serpentýnami dojde ke schodům, před nimiž se dejte doprava cestou vedoucí přímo k ulici Na Hřebenkách; po ní jděte dolů a stále rovně (před velkou křižovatkou, kde jde hlavní ostře vlevo, je dobré být na pravém chodníku; za ní se držte levého chodníku, protože vás dovede zkratkou na Podbělohorskou). Doševše na Podbělohorskou jděte po této rovně dolů na zastávku Klamovka.