Přes Prahu - část C - 19km
Trasa: Radotín - Zbraslav - Dol. Břežany - Libeř - Psáry
Start: Nádraží Radotín: 165
                                      t171
Popis trasy: Od posledních autobusových zastávek ve směru od centra dojděte ještě kousek k přejezdu a u něj se dejte vlevo k Horymírovu náměstí, kde na světlech přejděte na protější roh, jděte po něm kousek vpravo po hlavní ulici a když se tato stáčí vpravo, vy ji opusťte do menší ulice V. Balého, stočte se vlevo a dojděte ke kostelu sv. Petra a Pavla u řeky Berounky; zde již jste na červené turistické značce. Spolu s ní přejděte po lávce řeku a ulicí K Radotínu dojděte k velkotržnici Buda, na jejímž konci je rozcestí s turistickými směrovkami, z něhož nová červená pokračuje dál rovně, avšak vy odbočte po staré červené na cestu vlevo. Ta jde okrajem pole stále rovně, až skončí u brány; odtud pokračujte přímým směrem po okraji pole k lesíku (a PP Krňák), přes nějž vede rovně (napravo - kousek od ní - je jezírko) pěšinka přecházející po drobné lávce Lipanský potok a stoupající na komunikaci dálničního nájezdu, po níž jděte samozřejmě doprava; nájezd pak přejděte, podejděte dálnici a přeševše i druhou větev nájezdu pokračujte silnicí Ke Krňovu k čističce, u níž začíná napravo pěšinka souběžná se silnicí (můžete na ní vidět staré značky). Tato pěšinka skončí na okraji zástavby Zbraslavi, ulice Ke Krňovu vás pak po chvilce přivede ke vstupu do areálu kláštera, jejž si můžete prohlédnout.
Od kláštera pokračujte ulicí Ke Krňovu na blízké Zbraslavské náměstí, to přejděte úhlopříčně a zpátky na aktuální červené pokračujte ulicí Žitavského k zastávce Most Závodu míru a za ní doleva na tento most. Za Vltavou červenou opusťte - nadejděte ještě železniční trať, potom opusťte silnice doprava po schodech a dojděte na rozcestí, kde se kromě jiného rozdělují dva směry zelené; vy si vyberte stoupající zelenou - hned za rozcestím můžete jít trošku mírněji stoupající zkratkou, potom se již držte značení. Přes hradiště Závist a rozcestí Hradiště, rozc. vás zelená přivede nakonec až do Dolních Břežan, jimiž jde přímo na nově upravenou náves, kde si můžete prohlédnout zámek. Po zelené pokračujte na kruhový objezd, u něhož značka končí; vy jej opusťte ulicí doprava, dojděte na křižovatku u rybníka Pazderák (nalevo) a zde odbočte doprava směrem na Libeř. Silnice vede dlouho rovně mimo obce - okolo pomníku a vodojemu, až vystoupá na kopeček před Libří, z nějž klesá serpentýnami, ale vy v první zatáčce doleva odbočte na zkratku, níže hlavní jen přejděte, následně se jí dotkněte a jděte novým parčíkem (spíše nalevo) na jinou hlavní ulici; po té jděte jenom kousíček doleva a hned odbočte vpravo na klesající cestu podél nové zástavby - po ní rovně sejděte na můstek přes Zahořanský potok, za nímž se napojíte na modrou turistickou značku, s níž se pod lesem stočte doleva. Modrá vás povede chatovými osadami po okraji lesa, stále napravo od potoka - v jednom místě jde ostře doprava - až za posledními chatami do lesa vstoupí, přijde k plotu psárského ústavu a ten obchází zprava, přičemž vyjde na silnici, po níž se dá vlevo k centru Psár. Tam naše trasa končí.