Přes Prahu - část B - 25km
Trasa: Jinonice - Butovice - Prokopské úd. - Hlubočepy - Zlíchov - M. Chuchle - Chuchelský háj - Slivenec - Radotínské úd. - Kosoř - Radotín
Start: Jinonice =B=
Popis trasy: Od stanice metra Jinonice vyjděte po žluté turistické značce (od vestibulu vpravo) podchodem a chodníkem nad hlavní ulicí Radlickou, na další světelné křižovatce přes ni a pak podél ní k další křižovatce, z níž pokračujte mírně doleva ulicí Mezi lány a následně hned zkratkou doleva k ulici Mezi rolemi, již o kus výše opusťte vpravo do ulice Vavřinecké vedoucí ke hřbitovnímu kostelu sv. Vavřince. Za hřbitovem se dejte doprava po pěšině okrajem pole k lesu, jímž to můžete vzít rovně po pěšince; za ním pak jděte doleva a nechte se vést značením (na dalším rozcestí mírně doprava) na hradiště Butovice a kolem něj celého až k místu, kde se stočíte vpravo na stezku klesající do Prokopského údolí, v němž přejděte vlevo na modrou, která vás povede ke Hlubočepům. Cestou ji můžete podvakrát zajímavě opustit. Prvním případem je za Dalejemi tunel zrušené vlečky nalevo od silničky, jímž můžete projít s tím, že neuvidíte kříž nahoře na skále, v místech, kde stával kostelík; druhý případ je u domů stojících za Dalejemi a tunelem, kde se silnička stáčí doprava; zde můžete jít rovně (nalevo od zahrady) po staré modré cestou vedoucí přímo k jezírku.
Od jezírka jděte doprava, čímž se vrátíte na modrou a budete po ní moci pokračovat k viaduktu, jejž podejdete, přijdete do centra Hlubočep a tam se dáte dvakrát doleva do ulice Pod Žvahovem, s níž se stočíte doprava a budete stoupat na Žvahov, odkud vás ulice Pod Žvahovem svede k železničnímu podjezdu, jímž projdete na hlavní ulici Na Zlíchově, po níž se dejte doprava ke tramvajovému obratišti Hlubočepy, kde modrá končí. Naproti tramvajové zastávce směrem na Barrandov je vlevo podchod pod železniční tratí, do něhož po pěšince sejděte, projděte jím a hned se dejte doprava po ulici Zbraslavské podél železniční trati na Černošice a Strakonické silnice. Podejdete silnici K Barrandovu, po chvíli uvidíte napravo kapli P. Marie Bolestné a dále půjdete pod Barrandovskými skalami do Malé Chuchle, kde si na rozcestí vyberte pravou - dlážděnou - ulici (pokračování Zbraslavské) , podejděte most Inteligence a napojivše se na žlutou značku dojděte do centra vsi s kostelem Narození P. Marie, zatočte k němu a za ním si vyberte stoupající cestu nalevo. O dost výše odbočte ostře doleva a dostoupejte k mini ZOO, kousek za níž se stočíte doleva a přijdete na rozcestí na okraji lesa, z něhož žlutá pokračuje mírně doleva, ale vy jděte bez značení po cestě mírně vpravo (po okraji lesa, jenž musí být nalevo od vás). Tato cesta vás dovede na rozcestí na konci háje, podél něhož jste šli; zde se dejte doprava a potom doleva do nové zástavby. Následně jděte stále rovně, a to nejen ulicí Granátovou, ale také dál po pěšině podél plotů; tato cesta vás přivede na hlavní ulici Ke Smíchovu přicházející zpoza vás; pokračujte i po ní skoro rovně a dojděte až k autobusové zastávce Slivenec, u níž se dejte doleva na parkoviště, přes ně k rybníčku a zleva kolem něj ke kostelu Všech svatých, jejž obejděte zprava, po ulici se vraťte doprava na Ke Smíchovu a pokračujte po ní v původním směru ke čtyřproudové silnici K Barrandovu; ulice na křižovatku s ní vede drobnou oklikou, takže to vemte zkratkou k viditelným semaforům a přejděte velkou K Barrandovu (nejlépe, až budou mít auta na ní červenou). Dostanete se tak na ulici K Austisu, s níž se stočte doleva a jděte přímo kolem křížku a podniků na nadjezd silnice Novořeporyjské, za nímž se dejte zkratkou doleva na cestu odbočující opodál vracejíc se k Novořeporyjské. Podél Novořeporyjské dojdete před dálniční nájezd, kde se cesta konečně stočí doprava vzdalujíc se od ní a přibližujíc se k rozvodně. Rozvodnu pak budete zleva obcházet a cestou se k vám připojí červená turistická značka, s níž se dáte doleva (v rohu doprava a teprve potom - u brány - doleva); červená vás povede na vyhlídku do Radotínského údolí, odkud do něj sklesá a vyjde přímo u autobusové zastávky Maškův mlýn. Tady červenou opusťte a jděte přímým směrem (kousíček nalevo) pěšinkou přes lávku, za níž budete prudce stoupat; na rozcestí je cestou pouze ta pěšina nalevo; pokud však zvolíte pravou, cestu si zkrátíte, byť bude o něco náročnější; pokud jste šli levou cestou, stočte se později stejně vpravo (takže ševše zkratkou na tuto cestu jednoduše přijdete a dáte se doprava), o něco dále pak jděte doleva - dorazíte na rozcestí, kde pokračujte rovně. Jdouce stále rovně vyjděte z lesa a přes pole dojděte až do Kosoře, kde vstoupíte do Školské ulice, jíž jděte přímo a pak zatáčkou doleva, za níž přijdete ke kapličce, od níž pokračujte cestou napravo (mírně) po okraji obce na hlavní příjezdovou silnici, již jen přejděte, před autobusovou zastávkou to vezměte obratištěm (mírně doprava) a vpravo po malé silničce na Radotín. Silnička později serpentýnou přichází do údolí, v němž sklesejte k cestě vpravo; na tu odbočte. Přejdete potůček a stočíte se zpět; po chvíli se dejte po velké cestě doleva a stoupejte po okraji přírodní rezervace Klapice na rozcestí v sedle, kde jděte rovně, ale hned potom mírně doprava lesní cestou, která se později na chvíli mění v pěšinku; nakonec vás přivede na červenou značku v místě, kde tato jde do velké zatáčky vpravo; pokračujte po ní přímo dolů, abyste vyšli na radotínskou ulici Otínskou, kde ji zase opusťte a rovně ulicí Jelenovskou dojděte na hlavní Karlickou, kde skončete na zastávce Otínská.