Mezi Kladnem a Berounem - celkem 71km
Při začátku ve Velkém Přítočně je délka trasy o 1,5km nižší.

Trasa: (Kročehlavy -) Vel. Přítočno - Rozdělov - Libušín - sv. Jiří - Srby - Turyň - Doksy - Motlovna - Družec - Syrových ml. - Žilina - Lhota - Bratronice - Chyňava - Železná - Lhotka u Berouna - M. Přílepy - Mladina - Nenačovice - Chrbiny - Rejnov - Dol. Podkozí - Markův-Bočkův ml. - Červený ml. - M. Kyšice - Nouzov - Čeperka - Amerika

Oblasti: Berounsko; Kladensko

část F: Srby - Bratronice - 15km
                      část G: Bratronice - Lhotka u Berouna - 16km
                      část H: Lhotka u Berouna - Amerika - 22km

Cesta z Kročehlav: Pokud půjdete na tuto trasu o víkendu a nebudete chtít přestupovat, vystupte na zastávce Kladno,,Růžové pole a vyjděte přímo po směru jízdy ke kruhovému objezdu, kde dvakrát přejděte a pokračujte odtud doleva po chodníku podél silnice do Velkého Přítočna. Tam jděte rovně po ulici stáčející se doprava na náves s křížkem a z ní doprava uličkou zpátky na ulici, již jste před chvílí přešli. Půjdete-li na trasu v pracovní den, může vás přímo do Velkého Přítočna dovézt linka 220021.
Když se z návsi vrátíte na větší ulici, jděte po ní doleva a za Přítočnem pokračujte přímo přes železniční přejezd k autobusové zastávce Kladno,,masokombinát, která je jedním z výhodných východišť pro tuto trasu.
Doprava na Růžové pole: 220021
                                        220024
                                        220057
                                        220095
Start: Kladno,,masokombinát: Kladno 16   z Kladna
                                                 220029
                                                 220030
Popis trasy: Od zastávky Masokombinát jděte dál po silnici směrem od Velkého Přítočna; na křižovatce se dejte doprava a na té další již silnice opusťte a pokračujte rovně po cestě (vede tudy také cyklotrasa), s níž překřížíte modrou značku a vyjdete z lesa. Cesta vás povede pod železniční tratí - přejdete silnici, později se na rozcestí budete držet cesty přibližně ve směru železnice a přijdete na druhou silnici, po které se dejte doprava (vede tudy i zelená značka). Kolem železniční zastávky vstupte do čtvrti Rozdělov, jíž přímo dojdete do centra s kostelem sv. Václava; z křižovatky u něj pokračujte rovně po modré jdoucí zatím společně se žlutou. Kousek za autobusovým obratištěm Energie se značky rozejdou a modrá vás vede doleva, vstupuje do lesa, přechází rozcestí s jinou žlutou a dostává se na silnici, po níž se dává doprava, za křižovatkou využívá zkratku serpentýny napravo a schází do Libušína, kde můžete dojít po ní až ke kostelu sv. Prokopa.
Od něj se pak vraťte na rozcestí, kde se odpojila zelená; nebudete-li si chtít zacházet do centra, odbočte ještě před zelenou doleva do uličky zneprůjezdněné pro auta, jež je oproti ní zkratkou, za níž se dejte znovu doleva, a to již na zelené. Značka vás pak povede okolo hřiště ke kopci, na němž stávalo hradiště Libušín; až na něj vystoupáte, uvidíte pův. gotický hřbitovní kostel sv. Jiří. Z hradiště půjdete dál rovně lesní cestou podél plotu, pak přejdete silnici, dorazíte na žlutou značku a dáte se vlevo, po čemž narazíte na rozcestí Na Rovinách, z nějž pokračujte dál po zelené po rovince lesem do místa, kde se cesta stáčí doleva začínajíc prudce klesat k železničním přejezdu a nadjezdu u Srbů, za nimiž jde zelená doprava.
Vzhledem k tomu, kam naše trasa pokračuje, je výhodnější jít zde doleva a potom doprava. Ulička vás svede na červenou vedoucí po hlavní, ale klidně můžete pokračovat ke břehu Turyňského rybníka a jít vlevo podél něj. Později se připojíte na červenou a u konce dlouhého rybníka se spojíte s modrou, s níž společně dojdete na Turyň, kde přejdete hlavní ulici a z okraje Kamenných Žehrovic budete směřovat k lesu, v němž vás čeká prudké stoupání a následně klesání do Doks, kde uzříte pěkný řopík a dorazíte na silničku s rozcestím červených, odkud jděte doprava po silnici pod dálnici a okolo hřbitova a zvětralé sochy do Družce. Zde naše trasa pokračuje hned z první křižovatky doprava, ale stojí za to jít vlevo na náves a ke kostelu Nanebevzetí P. Marie.
Odtud se na první křižovatku vrátíte a půjdete bez značení po silničce nejprve vzhůru a pak přes údolí Výskyty se Syrových mlýnem do Žiliny, kde jděte vlevo. Pro cestu ke zdejšímu pěknému pozdně baroknímu kostelu Narození P. Marie odbočte po chvíli doprava uličkou jménem Ke kostelu; pak se vraťte na hlavní ulici a pokračujte silnicí nahoru do Lhoty, v níž jděte přímo na náves se zastávkou Na skalce.
Také odtud pokračujte stále rovně a po silnici dojděte do Bratronic, kde na návsi můžete odbočit doprava ke kostelu Všech svatých.
Jinak však pokračujte rovně ulicí stoupající ke hřbitovu, po níž vede zelená značka; ta se nahoře spolu se silnicí stočí doleva a doprava a směřuje k lesu, kde na křižovatce jde rovně, aby přišla na rozcestí s červenou. Spolu s ní jděte doleva a na rozcestí, kde se obě značky rozcházejí, pokračujte po červené vedoucí stále rovně k Chyňavské myslivně, kde se na silnici dáte doleva, pak na křižovatce doprava a následně spolu s modrou vpravo ze silnice, abyste šli po okraji lesa k Chyňavě, do níž červená směřuje, dává se vpravo a vlevo a okolo zastávky Sídliště vede do centra městečka s kostelem sv. Prokopa, za nímž odbočuje doprava jdouc k lesíku na vrcholu Kamenná. Za ním klesá do Železné, kde se můžete podívat na původně gotický kostel Nanebevzetí P. Marie a od něj třeba dojít až na náves.
Červená, po níž máte pokračovat, odbočuje před kostelem doprava. Za vesnicí přichází na cestu k Hýskovu, po níž se dává vpravo a na kraji lesa ji opouští doleva. Později přijde na rozcestí se žlutou, spolu s níž vede doleva na rozcestí U lizu, odkud pokračujte rovně po žluté značce jdoucí nejprve po cestě, již v zatáčce doleva opustí rovně na pěšinku, po níž přijde k silnici č.118.
Nyní jděte rovně po příjezdové silničce do Lhotky u Berouna. Z horní části návsi jděte ulicí nalevo, abyste poté odbočili doleva po zelené. Ta ze Lhotky vychází společně s modrou, s níž se u křížku dává doprava a potom se od ní odpojuje vlevo. Vstoupí do lesa a jím klesá k Přílepskému potoku, přeševši jejž stoupá do Malých Přílep, kde jde mírně vpravo po hlavní ulici na centrální křižovatku, na níž odbočte vlevo a jděte kolem kapličky společně se žlutou pod les, kde se značky rozdělují a vy pokračujte po žluté dávající se doprava. Přijdete k chatám a lesem vystoupáte na rozcestí na okraji louky, po jejímž pravém okraji budete klesat příjezdovou cestou na Mladinu do Nenačovic, jimiž sejdete kolem nové kapličky na křižovatku s hlavní ulicí, na níž se dejte vlevo po červené. Tato značka vás povede po silnici z obce a za zatáčkou doleva opustí silnici vpravo k říčce Loděnici, za níž stoupá vlevo, aby později sklesala k chatám, za nimi se dala doleva, přešla potok a silnici a kousek nalevo vstoupila na cestu přes Chrbiny k Loděnici a na Rejnov, před nímž přejde souběh se zelenou a v němž zase stoupá na lesní rozcestí, z něhož znovu klesá do údolí, kde přejde Chyňavský potok a vede podél Loděnice na Dolní Podkozí. Tam říčku přejde po pěkném silničním mostě a na rozcestí s modrou v zatáčce vpravo se dá doleva. Po chvíli zkratkou přejděte přítok Loděnice a údolím dojděte k Markovu-Bočkovu mlýnu, u nějž potkáte další modrou a od kterého budete pokračovat kolem chráněné skalky, přes říčku, chatovou osadou přes kopeček a znovu přes Loděnici k Červenému mlýnu, za nímž budete stoupat po cestě k Nouzovu, z níž spolu s červenou brzy odbočte doleva. Přijdete k silnici II/118 a tu přeševše vstoupíte na příjezdovou silničku do Malých Kyšic, u jejichž centra vede červená rovně ke kapličce, vy však můžete jít i vpravo po hlavní ulici, k níž se po chvilce připojí modrá. Za autobusovou zastávkou, na konci zástavby, opustí modrá asfaltku a přímou cestou lesem vás povede do Nouzova, v němž pak odbočí doleva, kousíček půjde se žlutou a následně se dá doprava, aby se okrajovými částmi Nouzova dostala na silnici u Čeperky, po níž jde vpravo. Potom se připojí na II/118 a po chvilce ji opustí vlevo, což však vy nečiňte, ale jděte rovně po silnici ke křižovatce, u níž se nachází zastávka Amerika.
Cíl: Unhošť,Amerika: 121301
                                    220032

Fotky: Kladensko (144-158, 166-171); Berounsko (553-573)