S1: úsek Cerekvice n./Louč. - Němčice - 18,5km
Trasa: Řídký - Cerekvice n./Louč. - Bohuňovice - Sedliště - Končiny - Podrybník - Němčice
Oblasti: Svitavsko; Orlickoústecko
Kategorie: Proti proudu Kočinského potoka
Start: Řídký - doprava: 680741 -> Litomyšl -> 680751
  680752   680754
  700938   700905
  700947   t018
Popis trasy: Pokud přijedete do Řídkého autobusem, přejděte silnici a vracejte se až na odbočku doprava do obce. Sejděte po okraji vesnice dolů k žel. zastávce, kde se spojíte s trasou pro ty, kdo preferují vlak, nebo jedou o víkendu.
Vydejte se přes trať (dolů), kde se spolu s cestou stočte vpravo a vyjděte z obce. Po cestě jděte pořád rovně: !!!POZOR!!! Cesta se před alejí stáčí doleva, ale tam nechoďte - držte se málo znatené cesty podél aleje (ta napravo)! U hromady čehosi známého nevábného se cesta zvětší a dokonce zněkolikanásobí, pak přijdete k mostu, kde se poprvé setkáte s Končinským potokem. Z aleje, v níž potok teče, vyjdete na pole, kde, pokud to bude možné, se můžete podívat na jeho soutok s Loučnou. Toto místo je patrné i z cesty, protože Loučná teče taky v aleji, ale kouzlo tohoto místa (291,5m n.m.) je úžasné.
Od soutoku se vraťte na cestu a pokračujte pod tratí. Po chvíli přijdete do Cerekvice nad Loučnou. Nejdřív si můžete prohlédnout vesnici a pak pokračujte doprava k žel. zast. Cerekvice n./Louč. zast. Od té nahoru asfaltovou pěšinkou k zast. Cerekvice n./louč.,,rozc.0,1. Zde přejděte silnici a vyjdejte se po sil. III. třídy směrem na Horky. Na odbočce na Horky se dejte spíš trochu doprava na Bohuňovice. Po cestě po silničce podél potoka se dostanete do Bohuňovic, kde na hlavní křižovatce odbočte doprava. Pokračujte kolem kostela, do Sedliště a kolem kapličky na křižovatku s informačními tabulemi, kde se dejte doleva. Před koncem obce odbočte vlevo po cestě směrem na Končiny. Tam přejděte potok a dejte se nahoru a po hlavní cestě na silnici. Na té jděte doprava a hned zase doleva ke končinské kapličce se svatováclavskou studánkou. Po cestě jděte lesem kolem lomů. Nahoře na louce pokračujte rovně po okraji lesa. Pak projděte kolem pomníčku na další, mnohem větší, louku a cesta vás dovede přímo na Podrybník. Na návsi se dejte doleva, přijdete na silnici, kde odbočte vpravo. U lípy pokračujte po hlavní. Dojděte na druhý most, kde je občasný soutok Zlatého pásku s Končinským potokem. Odtud se už domů určitě dostanete.
Cíl: Němčice

Poznámka autora: V roce 2007 byla vyznačena zelená ze Sloupnice (v úseku Sloupnice, úvoz - Vlčkov, rozc. vedla již dříve) přes Podrybník na Končiny a dále do Netřeb a ještě kamsi. Pro nás je ale důležitý zejména úsek Netřeby - Končiny, kde vede s největší pravděpodobností po cestě v době naší návštěvy neschůdné. Tato cesta je bližší myšlence trasy, a dokonce po ní i původně vedla. Takže pokud trasu půjdete nebo ji dokonce budete chtít použít jako organizovanou, zkuste v Bohuňovicích odbočit doleva na Netřeby a zde doprava po nové zelené, která by vás měla dovést až na Podrybník.