PR: Strakov - Mendryka - Zlatá studánka - 12,5km
Trasa: Strakov - Janov - Mendryka - Zlatá stud. - Semanínská háj.
Oblasti: Svitavsko
Kategorie: Proti proudu Kočinského potoka
Start: Strakov
Popis trasy: Do Strakova lze sice dojet autobusem přes Litomyšl, ale lepší asi bude dojít si sem z asi 4km vzdálených Němčic pěšky.
Od zastávky vyrazte po silničce směrem od Litomyšle a v zatáčce doprava odbočte mírně doleva po asfaltové cestě, kterou klesejte rovně ke studánce a k lesu, kde přejdete Končinský potok. Zde se dejte cestou doprava. Cesta se později začne stáčet doleva a stoupat. Ale protože chcete jít podél potoka, opusťte zde hlavní cestu lehce doprava. Přijdete na loučku s maliním a v místě, kde se cesta stáčí doleva jděte doprava nevýraznou pěšinkou. Tato vás (stále rovně) dovede na trochu větší cestu, která se ale zase zmenšuje. Vy jděte okrajem lesa (i tam, kde větší cesta jde vlevo) a na kraji Janova přejděte lávku, na jejíž druhé straně naleznete opravdu kuriózní značku. Skutečně nechápu, kdo by tady mohl jet dvacítkou, třeba na kole. Hřiště pro koně obejděte kolem boudiček (tedy pravem) a přijděte na asfaltovou cestu, která se však stáčí nahoru, takže ji zase opusťte, menší cesta vás znovu převede přes potok, který však za chvíli přejděte zpátky a jděte stále rovně (i zkratkou se značkou ,,Průjezd zakázán") až k domu, kde se cesta stočí doprava na křižovatku s cestou vpravo stoupající ke kostelu sv. Filipa a Jakuba, kam se samozřejmě můžete podívat.
Jinak pokračujte doleva cestou údolím (přímo) a u konce Janova musíte mírně doleva. Přejdete Končinský potok a silnička vás dovede do Mendryky (napravo vidíte zámek). Dole v Mendryce se napojte na žlutou a jděte spolu s ní doleva na pole, kde žlutá vede doprava na můstek, ale vy si to namiřte přímo podél lesíka, v němž se nachází potok. Až najdete vhodné místo (rozhodně před lesem nalevo) vstupte do lesíka k potoku, tento přejděte a po jeho druhém břehu jděte doleva. Za chvíli asi narazíte na začátek toku a později, u konce koryta na docela pěkný pramen.
Od pramena pokračujte v zaběhnutém směru na cestu, kde zprava přichází žlutá. Vy po ní jděte doleva (na mýtince mírně doprava a přímo) a nechte se jí dovést až na asfaltovou cestu, po níž ale půjdete jen kousek a spolu se žlutou ji opustíte v zatáčce doleva přímo. Dojdete až na další asfaltku, která vás dovede na začátek souběhu žluté, červené a zelené, na rozcestí Nad Zlatou studánkou (603m n.m.), odkud jděte doleva po červené ke Zlaté studánce. Jenom si ještě před ní všimněte na výrazné křižovatce cesty stoupající mírně doprava.
Od studánky vystoupejte vpravo vzhledem k původnímu směru na cestu, o níž jsem se již zmínil, tady doleva, na další křižovatce doprava a stále rovně až na asfaltku se třemi značkami, kde po této a těchto odbočte doleva a dojděte k Semanínské hájovně, za níž se na rozcestí nachází autobusová zastávka.