Podél Labe z Brandýsa do Čelákovic - 12,5km
Oblasti: Čelákovicko
Kategorie: IX. díl Průvodce
Start: Brandýs nad Labem,,náměstí: 345
Popis trasy: Nejprve si prohlédněte náměstí a jděte ulicí vycházející při pohledu na radnici napravo a při pohledu na tuto pravou stranu nalevo od hlavní na Boleslav. Tato ulička vede ke kostelu Obrácení sv. Pavla, u kterého sejděte cestou napravo od něj na ulici se zelenou, kde se dejte doleva. Sejdete na křižovatku, kde zprava přichází cesta od na kopečku viditelného kostela sv. Vavřince a sem také odbočte. U kostela se dejte doprava a na další křižovatce přímo stoupejte po pěšince ne Vyšší hrádek, kde se dostanete ke kostelíku sv. Petra. U kostelíka odbočte doprava. Dostanete se k silnici, která klesá k řece. Vy jděte doprava, abyste mohli přejít a pak znovu doleva ke vstupu do zámeckého parku, kde se dostanete na turistické rozcestí, kam přichází i modrá od náměstí.
Pokračujte po modré kolem zámku k Labi, kde začnete stoupat doprava do Královic, kde když se zprava přiblíží hlavní, odbočíte doleva po cestě k Labi a podél řeky se dostanete k dálničnímu mostu a za ním do Lázní Toušeň, kde jděte až k soutoku Labe s Jizerou na druhém břehu, za kterým jděte doprava přímou ulicí ke kapličce, kde se dejte doleva po žluté ke kostelíku sv. Floriána, kde spolu se žlutou odbočte doleva a u řeky doprava parkem už zase po modré.
Modrá značka vás povede mezi rybníky do Čelákovic, kde na konci ulice odbočí doleva, pak doprava a přijde na rozcestí, kde se dejte po modré doprava. Po nějaké době se dostanete na místo, kde ulice stoupá na křižovatku s cestou šikmo doleva-zpět. Na tuto cestu se dostanete zkratkou a po ní pak do historického jádra Čelákovic s tvrzí a kostelem Nanebevzetí P. Marie.
Od kostela se vraťte na značky a nechte se vést na okraj náměstí s radnicí. Zde odbočíte doleva a půjdete stále po hlavní až k nádraží.