Hradiště Závist - 9,1km
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: III. díl Průvodce
Start: Točná - doprava: 173
Popis trasy: Z Točné vyrazte po žluté směrem na PR Šance. Za obcí budete nejdřív kousek stoupat, až přijdete k valům kolem hradiště Závist, které se rozkládalo nejen na sousedním Hradišti, ale také zde na Šancích. Z lesa vyjdete do osady Závist, půjdete po pěšince podél silnice a pak přejdete a budete klesat ulicí Závist pod most Závodu míru. Za ním si zraťte cestu doleva po schodech, nad nimiž doleva a doprava přes most nad tratí po žluté. Tato začne později prudce stoupat kolem arcibiskupského altánu na vrchol Hradiště. Za vykopávkami pak přijdete na rozcestí Hradiště,rozc., kde půjdete úplně doprava a vysoko nad strouhou sklesáte do Károvského údolí a jím se dostanete až do Jarova, kde žlutá končí. Pokračujte rovně po červené, která jde po podejití trati zcela nelogicky doprava po silnici. Vy jděte rovně k Vltavě, cesta se stočí doprava podél Vltavy. Po chvíli budete muset přejít blíže k řece, protože cesta se vrací na silnici. Až dojdete na plácek, kde býval přívoz, jděte po asfaltce nahoru k silnici, po níž se vraťte ke zbraslavskému nádraží.