Trať do Modřan - 4km
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: II. díl Průvodce
Start: Poliklinika Modřany - doprava: 3
Popis trasy: Jděte do podchodu pod tramvajovou zastávkou a vyjděte směrem na Modřanskou rokli (na druhé straně, než obchodní dům). U výchdu jděte doleva a hned mírně doprava do lesa. Přijdete na ,,obratiště", kde jděte pěšinkou (zkratka) a doleva po silničce do lesa. 3x přejdete Libušský potok a u čtvrtého přechodu v zatáčce doprava jděte doleva po lesní cestě. U pěšinky k posedu (napravo nahoře) se cesta velmi zužuje (po chvíli končí). Vy vystupte k posedu a od něj stoupejte nejkratčí cestou na kopec. Dojdete na pěšinku mezi lesem a skládkou. Jděte po pěšince doleva - dojdete na zašlé schůdky, nad nimiž přijdete do méně vábného místa (nalevo plechová ohrada). Jděte pořád rovně k silnici, podél ní doleva po kamenité cestě a u vjezdu přejděte na chodník. U autobusové zastávky Levského přejděte a po schůdkách mírně napravo sejděte na stejnojmennou tramvajovou zastávku a nastupte do jakékoli tramvaje (3, 17, 21). Pojedete přes zastávky Sídliště Modřany, Modřanská rokle a U Libušského potoka, pak přejedete do středního pásu silnice a přijdete na Polikliniku Modřany, čímž uzavřete okruh. Pak se za zastávkou Čechova čtvrť zvednete, přejedete Komořanskou ulici a zastavíte na Nádraží Modřany, zastávce která, když tu ještě nebyla nová silnice byla neobvykle daleko od autobusových zastávek (dnes se jmenují Obchodní náměstí a staví tam jen linky 165 a 205), zato se hned vedle (nalevo) nachází modřanská železnční zastávka. Dále pojedete podél vlečky kolem firem (Modřanská škola, Belárie) a přes zastávku Černý kůň na Nádraží Braník, kde můžete vidět branický pivovar. Připojí se k vám trať z obratiště, kde začíná šestnáctka. Za zastávkou Pobřežní cesta se přiblížíte k Vltavě, ale za Přístavištěm (přejezd do centra silnice) se od ní zase začnete vzdalovat. Objedete nepoužívané obratiště a přijedete na Dvorce. Kolem podolského plaveckého stadionu přijedete na Kublov, kde opět uzříte vodu a kolem pěkné vodárny přijedete na zastávku Podolská vodárna s obratištěm. Pak tunelem pod Vyšehradem přijedete k železničnímu mostu, za nímž je zastávka Výtoň, z níž už je to jenom jedna zastávka na Palackého náměstí.
Cíl: Karlovo náměstí =B= (vest. Palackého nám.)
Pokud si chcete trasu prodloužit, klepněte sem, nebo otočte list.