M3: Nižbor - Amalín - 18,5km
100384/210004 t174 (ŽST)
t171
t173
Popis trasy: Za mostem přes Berounku u zastávky U lípy sejděte po schodech k řece a dejte se podél ní doleva asfaltovou cestou; ta po chvíli přijde na příjezdovou cestu k chatám, po níž raději vyjděte na silnici (nalevo) a pokračujte (v původním směru) po ní. Silnička vás dovede do Žloukovic, kde je její konec; těsně před nimi se k vám zleva připojí modrá značka a pak narazíte na křižovatku, kde se dejte vlevo, protože podél Berounky do Račic pravděpodobně dojít nelze. O kousek výše k vám přijde žlutá (doprava se po ní můžete podívat ke kapličce), s níž pokračujte ve stoupání ze vsi až na rozcestí u Žloukovické hájovny, kde skončí; vy pokračujte po červené značce vzhůru a opustivše velkou cestu vpravo dolů sejděte do údolí Žloukavy. Zde se od červené odpojte vydávajíce se doprava krásnou údolní cestou; po této klikatící cestě jděte na místo, kde přejdete malý přítok zleva a do údolí Žloukavy přijchází zleva cesta po svazích bočního údolí. Na ni odbočte a stoupejte až nahoru, kde narazíte na větší cestu, po které se dejte doprava; zleva se k vám připojí další cesta a vy mírně klesáte, mírně se stáčíte vpravo a vlevo a začínáte trochu stoupat od potůčku k blízké silnici, na niž dorazíte u rozlehlé křižovatky nalevo od vás. Z této křižovatky jděte po silnici ve směru vašeho příchodu po lesní cestě (tedy vlevo na ni a tam vpravo). Žlutá značka vás bude doprovázet jen k samotě Kolouch, kde silnici opustí, ale vy po ní pokračujte trošku nahoru a pak zvolna dolů - ven z lesa a k Újezdu nad Zbečnem. Do Újezda (nalevo) nejprve odbočuje cesta u křížku a později druhá; na tomto druhém rozcestí s odbočkou na Újezd jde doprava cesta, která však v rozporu se zdáním z mapy není o nic kratší než silnice, ale můžete se po ní vydat, abyste si klesání zpestřili - o kousek níže odbočte doleva a stále klesejte; nakonec se stočíte vlevo, čímž si chůzi prodloužíte o to, oč vypadala tato cesta vzhledem k silnici kratší, a dorazíte na silnici, po níž budete pokračovat v klesání serpentýnou k železničnímu přejezdu, za nímž jděte vlevo k mostu přes Berounku do centra Zbečna, za kterým se ještě před křižovatkou s hlavní ulicí můžete dát vlevo uličkou na náves a ke kostelu sv. Martina. U něj se napojíte na zelenou turistickou značku, s níž pokračujte po hlavní přes říčku Klíčavu a kolem hřbitova na místo, kde silnici 201 opustíte doleva ulicí vedoucí k Berounce, podél níž půjdete k ústí potoka Štíhlice a začátku naučné stezky Brdatka. Odtud - nadále po zelené - stoupejte údolím Štíhlice a dále vzhůru až na rozcestí s červenou před samotou Písky. Po červené se dejte doleva a nechte se jí vést po pěšině s výhledy na řeku a do Amalína, kde dojděte ke kostelu sv. Petra, kolem nějž se dostanete na zastávku Křivoklát,,nad hradem umístěnou na boční ulici.
Máte-li hodně času a chcete se podívat na hrad Křivoklát, můžete pokračovat dolů po červené a silnici k němu; pro cestu na Prahu se můžete vrátit na zastávku Nad hradem, ale také dojít na zastávku Křivoklát umístěnou pod hradem.
Cíl: Křivoklát,,nad hradem: 310081

Fotky: Berounsko (532-534); Rakovnicko (169-179)