M2: Řevnice - Nižbor - 25km
Trasa: Řevnice - Zad. Třebaň - Hlásná Třebaň - Budňany - Srbsko - Beroun - U Slezáků - Hýskov - Stradonice - Nižbor
Oblasti: Berounsko; Český kras; Křivoklátsko
Kategorie: Proti proudu Berounky
Rozložení: v Berouně (15,5 + 9,5 km)
Start: Řevnice: t171
            Řevnice,,náměstí: 470800
Popis trasy: Přijedete-li vlakem, vydejte se od nádraží prostě podél trati po směru jízdy nevšímajíce si příliš turistických značek, z nichž všechny stoupají na Brdy. Ulice, pěší promenáda a silnice vás povedou podél železnice až za okraj Řevnic, kde silnice prochází zatáčkou doleva, ale vy si napravo povšimněte pěšiny pokračující souběžně s drahou. Po ní se vydejte a nadále jděte stále rovně do centra Zadní Třebaně, kde na návsi můžete vidět kapličku. Za přejezdem trati od Lochovic narazíte na žlutou značku, spolu s níž pokračujte podél hlavní tratě od Prahy na Beroun k železniční stanici, kde za výpravní budovou vstupte spolu se žlutou do podchodu, za kterým vyjděte na lávku, po níž přejděte řeku Berounku a stejně jako žlutá jděte vlevo a vpravo přes hlásnotřebaňskou náves vzdalujíce se od Berounky na křižovatku, kde se od značky odpojte vlevo. Hlavní ulice vás povede (stále rovně) zpět k řece a podél ní do Budňan, kde nalevo uvidíte řopík a napravo kostel sv. Palmacia. K němu můžete dojít a případně pokračovat až ke hradu Karlštejnu.
Jinak trasa pokračuje po silnici podél Berounky okolo mostu, později kolem lomů, do výrazné zákruty vpravo blízko Srbska, za níž se silnice od řeky vzdaluje, ale vy tak nečiňte, nýbrž pokračujte podle břehu k viditelné osadě, jíž dojdete k lávce, od které pokračujte po nábřeží (cesta vede kousek napravo, potom se zase dostává k řece) spolu se žlutou turistickou značkou (Rozdělují se tu 3 směry s touto barvou!). Žlutá vede podél řeky okolo dvou řopíků a pod skalami k lávce přes říčku Loděnici, za níž se dává doprava, avšak vy jděte doleva pokračovaboše podle Berounky pod Tetínem (nad protějším břehem) k místu, kde se na dohled od Berouna stezka od řeky vzdaluje a nalevo je řopík. Tady (buď už dříve, nebo až v úrovni řopíku po cestě) opusťte asfaltku, k řopíku dojděte a pokračujte pěšinou podél Berounky k dalšímu řopíku, následně pod železničním a dálničním mostem a stále po nábřeží na autobusové stanoviště, kde si trasu můžete rozložit (> doprava).
Dále jděte přes můstek stále podél Berounky. Cyklostezka vás nakonec přiměje přijít na ulici napravo, po níž jděte spolu s červenou a modrou značkou až na hlavní ulici jdoucí rovnoběžně s vámi o něco více napravo. Z ní modrá ihned uhýbá vpravo a červená po ní jde ještě kus; vy však pokračujte po této silnici (116) až do nedalekého Hýskova. Za autobusovou zastávkou Na Krétě zde odbočuje doprava ulice směr Chyňava - chcete-li si odpočinout od cesty po silnici a podívat se do centra městečka, dejte se po ní vzhůru k přejezdu. Za přejezdem si můžete cestu zkrátit a pokračovat druhou serpentýnou vzhůru ke kostelu Narození P. Marie viditelnému nalevo; až se dostanete do úrovně jeho přední části, odbočte doleva k němu. Od kostela se vraťte a pokračujte rovně (při pohledu od něj) na náves s kapličkou, u níž se dejte doleva. Touto ulicí jděte stále rovně (na rozcestí s transformátorem a kapličkou mírně doleva) až ke hřbitovu u železniční trati a silnice 116.
Po silnici nyní jděte k lávce přes Berounku, již, abyste se silnice konečně definitivně zbavili, přejděte do Stradonic, ale hned za ní sejděte doprava k řece. Cesta podél Berounky vede až do Nižbora, kde vás most přes řeku upozorní, že se blížíte k cílové zastávce nacházející se u něj - na tomto břehu. Proto z údolní cesty vystupte na hřiště a po jeho kratším okraji dojděte na sráz, po kterém by mělo být možné vystoupat do míst zastávky; ne-li, existuje cesta přes hřiště vlevo a podeševše most by se rovněž mělo dát vyjít nahoru.
Cíl: Nižbor,,U lípy:  Beroun B -> Beroun ->  380
t174 (ŽST) 210004/100384
t171
t173

Fotky: Praha Z (469); Berounsko (481-501)