Loučenskou tabulí - 56,5km
Při cestě až do Němčic dojde k prodloužení trasy o 33km na celkových 89,5km.
Dle počítače 58,46km. Až do Němčic dle počítače 90,43; průměrná rychlost 17,1 a maximální 49,7km/h.

Trasa: Borohrádek - Veliny - St. Holice - Holice - Hor. Ředice - Dol. Ředice - Choteč - Sezemice - Kladina - Vel. Koloděje - Lány u Dašic - Dašice - Prachovice - Platěnice - Čeradice - Uhersko - Trusnov - Franclina - Šejval - Radhošť - Sv. Mikuláš - Vraclav - Pod Horou - Opočno - Sedlíšťka (- Radhošť - Stradouň - Vinary - Sedlec - Vrchy - Pražské předm. - Vys. Mýto - Choceňské předm. - Na Krétě - Sarovec - Tisová - Čes. Heřmanice - Borová - Dol. Sloupnice - Hor. Sloupnice - Němčice)
Oblasti: Pardubicko; Chrudimsko; Orlickoústecko
Kategorie: Trasy XY
Start: Borohrádek: Litomyšl -> t018 -> Choceň -> t020
Poznámka: Vzhledem k velkému prodloužení při cestě na kole až do Němčic (a okolí) doporučujeme zkrátit dojezd na cestě tam např. cestou vlakem již z Litomyšle, nebo nějakou podobnou alternativu.
Popis trasy: V Borohrádku od nádraží přijedete na silnici k Vysokému Chvojnu, po níž se dejte vlevo a ihned doprava - silnicí 318 směr Holice; kdybyste jeli přímo, dostanete se do centra Borohrádku.
Velká silnice vás povede v zásadě po rovině kolem Pilského mlýna s rybníkem do Velin, v nichž můžete obdivovat krásný dřevěný kostel sv. Mikuláše, a dále přes Staré Holice do centra Holic, kde přímo přetněte průtah silnice I/35 a za autobusákem odbočte doleva ke kostelu, kolem něhož vede (vlevo) cesta k náměstí ležícímu přímo u hlavní silnice.
Pak se vraťte ke kostelu a popojeďte kousek doprava; následně se dejte vlevo ulicí rovnoběžnou se silnicí na Horní Ředice (po níž jste prve přijeli od průtahu) a po této dojeďte až pod most nového obchvatu, za nímž se ulice připojí na větší silničku, po níž jeďte stále rovně přes Horní Ředice, Dolní Ředice a Choteč; ovšem v Horních Ředicích odbočte kousek vlevo ke kostelu sv. Václava u zatáčky silnice č.36 z Pardubic do Holic (nejlépe s pomocí mapy).
Za Chotčí přímá silnice končí připojujíc se na II/298, podél níž se dejte vlevo po cyklostezce. Dostanete se do Sezemic, kde na hlavní křižovatce (s I/36) odbočte doleva ke kostelu Nejsv. Trojice s dřevěnou zvonicí. Kousek za ním opusťte silnici 36 doprava směr Kladina. Ve vesničce Kladina se spolu se silničkou stočíte vpravo, následně ve Velkých Kolodějích odbočte doleva a v Lánech u Dašic znovu doleva, abyste přijeli do Dašic, kde kolem kostela Narození P. Marie přijedete na zdejší náměstíčko.
Po jeho prohlídce pokračujte vlevo z pohledu od Lánů (ihned na začátku náměstíčka). Vyjeďte z Dašic a za nimi - po přejetí Loučné - se dejte doprava na Prachovice, které projeďte a na rozcestí u jejich konce se dejte mírně vpravo. Kolem hřbitůvku přijedete do Platěnic, kde na rozcestí máte pokračovat prostě rovně, ale chcete-li se podívat na zdejší kostel sv. Jiljí, odbočte doprava a následně doleva; pro návrat pak můžete s pomocí mapy použít zkratku.
Následovat budou Čeradice. Zde se kousek za kapličkou silnice stočí doleva a přichází ke křižovatce; na ní se dejte doprava a jeďte do Uherska, kde na konci náměstíčka s kostelem Nanebevzetí P. Marie odbočte doleva (také sem zdola odbočuje zelená značka) silničkou k Trusnovu, jímž vystoupáte přes rozcestí ven a přes osadu Franclina dojedete až na silnici II/305, kde se dejte vpravo, abyste okolo rybníka Šejval přijeli do Radhoště. Zde jeďte doleva a pak rovně a mírně vpravo ke kostelu sv. Jiří. Dále pokračujte silničkou pod kostelem přes ostrov na Loučné na rozcestí s další malou silničkou, na němž se dejte doprava kolem dvora Malejov k silnici č.17, již přetněte a na následujícím rozcestí jeďte mírně vpravo do osady Svatý Mikuláš pod Vraclaví; cestou nahoru je možno odbočit k pomníku Vršovcům, každopádně silničku později opusťte vpravo podle zelené turistické značky prudce stoupající ke kostelu Nanebevzetí P. Marie.
Od kostela jeďte přímo k silničce klesající později lesem k I/17, již překřižte a přímo dojeďte do osady Pod Horou, kde opusťte zpevněnou cestu přímo na lávku a cestu ke křižovatce, kde se dejte rovně do Opočna. Tam na návsi s kapličkou jeďte doprava, za železničním podjezdem znovu doprava a výše pak ještě jednou doprava, abyste dospěli k železniční zastávce Sedlíšťka.
Cíl: Sedlíšťka: t010
Cesta do Němčic: Samozřejmě, že pro cestu do Němčic byste mohli odbočit u Stradouně doleva, ale to by byl trochu podvod, takže ze Sedlíštěk pokračujte přímo do Radhostě, kde jeďte nejprve přímo krátkým známým úsekem, ale potom doprava podle silnice č.305 ke Stradouni, již projeďte a na jejím konci jeďte kousek vpravo po I/17 na odbočku II/305 vlevo na Vinary. V nich na návsi odbočte doleva; na konci obce se stoupajíce stočíte vpravo a budete stoupat k osadě Sedlec, v níž jeďte nejprve doprava a pak přímo z obce k silnici od Domoradic, po níž se dejte doleva a přes osadu Vrchy sjeďte do Vysokého Mýta. Zde překřížíte průtah I/35, stočíte se vlevo a pak odbočíte podvakrát doprava, abyste přijeli na příjezd k náměstí (vlevo), jež projeďte (třeba s drobnou prohlídkou) a vyjeďte protější ulicí dolů; níže se dejte vpravo a přímo směřujte k osadě Na Krétě a dále k odbočce označené šipkou ,,Sarovec mlýn" (doleva), jež vás přivede k řece Loučné a dřevěnému mostu přes ní u mlýna Sarovec. Dále dojedete do Tisové; tu jednoduše po osové silnici projeďte pokračovaboše na České Heřmanice, v nichž jeďte skoro rovně na protější vedlejší ulici vedoucí na Borovou a dále do Dolní Sloupnice, skrz niž vyjeďte osovou silnicí na rozcestí nad autobusákem, kde jde hlavní zprava vlevo; vy jeďte doprava a ihned doleva na humennou cestu, po níž dojeďte na rozcestí Sloupnice, úvoz, kde se dejte vpravo malou asfaltkou vedoucí ke kótě 409,4 s autobusovou zastávkou Vlčkov,,rozc.1,0. Zde se dejte vpravo na Němčice.

Fotky: Pardubicko (069-100); Chrudimsko (075-077); Orlickoústecko (817-819)