Okolo Šumperka - 50,5km
Vzdálenost platí při doplnění trasy na okruh; základní trasa z Bohdíkova do Bludova je dlouhá 39km.
Celý okruh dle počítače 51,41km; průměrná rychlost 17,3 a maximální 48,6km/h.

Trasa: (Bludov - Bohutín - Bartoňov - Truska - Ruda n/Mor - Alojzov -) Bohdíkov - Bratrušov - Lužná - Kopřivná - Rejchartice - Rapotín - Vikýřovice - Třemešek - Králec - Dol. Studénky - Sudkov - Bludov
Oblasti: Šumpersko
Kategorie: Trasy WZ
Cesta z Bludova: Chcete-li si doplnit trasu na okruh a realizovat ji s pomocí automobilu, při příjezdu od západu se vám asi nejvíce vyplatí zastavit v Bludově. Zde jeďte od kostela sv. Jiří při pohledu od zámku doleva a po chvíli se dejte místo klesání po ulici směřující k lázním mírně vpravo na silničku směr Bohutín (vede sem i značená cyklotrasa). Silnička vás vyvede trochu do kopečka a pak svede Bohutínem okolo kapličky na náves, kde se dejte vpravo. Ulička vás přivede k železniční trati, podél níž dojedete cyklostezkou do Bartoňova, kde vjedete do obce; po větší ulici se zde dejte vlevo (můžete využít zkratku těsně před křižovatkou), přejeďte železniční trať a v osadě Truska se spolu se silnicí stočte doprava směrem na Rudu nad Moravou, kam vjedete okolo zámku. Jeďte rovně po hlavní ulici ke kostelu, u něhož se stočíte doprava a později doleva; dál jeďte hlavní silnicí (369) kolem železniční stanice, přes Alojzov a zatáčkami doleva a doprava, pak ještě kousek na pomenší křižovatku, kde se dejte doprava na silničku vedoucí k železniční zastávce Komňátka.
Start: Komňátka: t292
Popis trasy: Ze železniční zastávky Komňátka vyjeďte vpravo do Bohdíkova, kde můžete jet doprava a pak po hlavní vlevo, ale to byste se nepodívali ke kostelu, k němuž musíte jet nejprve vlevo a pak doprava; od něj pak jeďte ve směru údolí (samozřejmě doprava), čímž se dostanete na silničku, na níž se dejte vlevo ven z Bohdíkova. Upozorňuji ještě, že kostel není vyznačen v mapách KČT.
Zmíněná silnička, na niž se dostanete jednou ze dvou zmíněných cest, vás povede vzhůru údolím malého potůčku do serpentýny vpravo, v jejímž začátku tuto silnici opusťte na asfaltovou cestu pokračující přímým směrem; stoupejte stále touto cestou (v jednom místě je odbočka vlevo, jinak se není, kde splést) až ven z lesa, kde nakonec cesta vyústí na jinou přicházející zleva; po této rozbité stezce se dejte doprava, vystoupejte do sedla a klesejte do vsi Bratrušov, kde se na osové ulici dejte vlevo a stoupejte okolo kostela Všech svatých na horní okraj obce, odkud pokračujte po silnici č.446 poněkud prudčeji - serpentýnami - stoupající nad osadu Lužná, po čemž budete klesat okolo kapličky do Kopřivné, kde jeďte rovně nejprve dolů a pak do kopečka k viditelnému kostelu Nejsv. Trojice.
Od kostela jeďte zpět na hlavní a nahoru na křižovatku, kde odbočte doleva a stoupejte serpentýnou z obce a dále do Rejchartického sedla, které je na konci dnešního posledního výšlapu. Dále vás silnice povede serpentýnami do Rejchartic, přes ně kolem kostela sv. Michala a dále až do Rapotína, kde dorazíte na silnice 11 a 44, dejte se doprava a hned pryč z nich doleva. Potom jeďte podél Rejchartického potoka až na konec ulice, tam doleva, přejevše Desnou se stočte doprava a následně odbočte doleva nejlépe 3. ulicí v pořadí; na hlavní se pak dejte doprava a jeďte stále rovně, rovně, rovně... Možnost přímé cesty úplně skončí u zámečku Třemešek; zde zamiřte doleva k němu.
Od zámečku se vraťte na poslední křižovatku a opět jeďte přímo - přes Králec do Dolních Studének, kde se na křižovatce, na níž opět nelze rovně pokračovat, stočte doleva, kolem kostela vyjeďte na Sudkov, kde kolem kapličky a katolického kostela dojeďte ke kostelu evangelickému, před nímž odbočte vpravo směr Bludov. Když nyní pojedete pořád rovně, dostanete se až do centra Bludova.
Na železniční zastávku lázně přijedete, dáte-li se u kostela vlevo a pak se budete držet přímého směru po uličce i silnici I/11.