Petrovická - 47,5km
Dle počítače 45,5km. Průměrná rychlost 17,3 a maximální 50,7km/h.
Trasa: Čes. Petrovice - Orlička - Pastviny - Údolí - Nekoř - Šedivec - Letohrad - Jankovice - Červená - Valdštejn - Hnátnice - Černovír - Na Tiché Orlici - Oldřichovice - Ústí n/Orl - Řetůvka - Vesnička - Hor. Sloupnice - Němčice
Start: České Petrovice,,křiž. na Adam - 700949 z Litomyšle
Popis trasy: Ze zastávky u kruhového objezdu vyjeďte zpátky dolů ke kostelu sv. Petra a Pavla.
Od něj se kousek vraťte do místa, kde zelená turistická a bílá cyklotrasa odbočily doleva a vydejte se po nich; uličkou sjedete k potoku, za ním trochu vyjedete a pak odbočíte doprava; přijedete do lesa, kde před závorou značky uhýbají ostře doleva - prudce dolů zase k Orličce, kterou přecházejí po chatrné lávce (zde vám doporučuji kolo vést) a následně prudce stoupají na větší cestu. Po ní se dejte doprava a držte se cesty a značek lesem až do Pastvin. Tam přijedete u silničního mostu přes zátoku, kde se dejte mírně vlevo po silnici a dojeďte ke hlavní. Po hlavní jeďte doleva, a to až na silniční křižovatku (zkratka je později špatně sjízdná) a tam doprava - po chvíli se k vám připojí zelená cyklotrasa a modrá pěší značka. Přijedete k domům a následně ke kempu napravo - nejprve z něj vychází jednosměrka, výše uvidíte vjezd - pokud se chcete podívat ke kapličce, vemte to zde doprava rovnou do kempu a po asfaltce sjeďte ke kapličce, nacházející se v jeho areálu; vyjet můžete klidně dál po této cestě - dostanete se tak zpátky pod vjezd.
Dál odtud pokračujte okolo vjezdu po silničce a značkách, a to poměrně dlouho, než těsně před hrází značky odbočí doleva na menší ulici - po té budete pokračovat, ale předtím se klidně můžete podívat dolů na hráz.
Zelená a modrá vás dál povedou kolem chat a po cestě do osady Údolí, kde na rozcestí hned na začátku odbočíte ostře doprava a budete prudce klesat k vodě nekořské přehrady, u níž se stočíte doleva, uvidíte kapličku a poté pojedete lesní cestou. Vyjevše z lesa začnete klesat po louce do Nekoře a vesnicí až na silniční křižovatku, kde jeďte doleva a okamžitě doprava (na silnici stoupající ven z vesnice). Po ní vyjeďte na rozvodí Divoké a Tiché Orlice, z nějž se vám naskytne krásný rozhled a dorazíte na křižovatku se silnicí č.11, kterou jen překřižte. Kdybyste se chtěli podívat k šediveckému kostelu Nanebevzetí P. Marie, dejte se mírně doleva a pak zase vlevo, od něj se vraťte po hlavní ulici na silnici 360.
Po silnici č.360 sjíždějte do Letohradu. Tam na kruhovém objezdu odbočte doprava a hnedka potom sjeďte ze silnice doleva na pěšinu alejí, jež vás okolo krásné kapličky přivede na ulici k železničnímu podjezdu, za nímž pokračujte rovně stoupající ulicí na náměstí. To opusťte ulicí napravo od zámku a kostela, jíž sjedete zase na silnici 360, po které jeďte doprava - do Jankovic, kde přejedete Orlici a pak se přiblížíte k železničnímu přejezdu, před nímž odbočte doprava na cyklostezku. Po ní jeďte přes Červenou, Valdštejn, okraj Hnátnic, kolem nádraží Lanšperk a přes Černovír do osady Na Tiché Orlici pod Ústím. Tady cyklotrasa vyjde na kopeček s rozcestím (je tu také šipka k hospodě), odkud klesá rovně, ale vy se dejte doleva, zkratkou dojeďte na silnici k centru Ústí a po ní jeďte stále rovně, přičemž tohoto směru se držte i ve městě, dokud nedojedete na Mírové náměstí. To přejeďte na protější roh a z něj jeďte dolů Sychrovou ulicí (na ni navazují Malé Hamry) na větší Husovu, po níž se dejte vlevo a po hlavní se stočte doprava ke světelné křižovatce, již přejeďte rovně, projeďte podjezdem, stočte se doprava a hned za restaurací odbočte doleva společně s modrou a zelenou; pokud byste chtěli jet celou cestu po serpentýnách, můžete také hned za podjezdem odbočit doleva podél Třebovky a po hlavní ulici, na niž přijdete, se pak dát doprava; lepší však je vzít to tudy po modré, která na konci ulice odbočuje vpravo, ale vy pokračujte dál rovně po cestě, po níž vyjdete k jedné ze serpentýn - tady už se napojte na silnici a po ní stoupejte na rozcestí k Andrlovu Chlumu, od nějž už je jízda pohodlnější a na konci lesa začnete klesat do Řetůvky, kterou projeďte jednoduše po hlavní a silnicí 360 pokračujte dál do Sloupnice, kde u transformátoru odbočte doleva na Němčice, což už jistě sami snadno najdete.