Letovická - 62,5km
Dle počítače 62,59km. Průměrná rychlost 16,5 a maximální 49,6km/h.
Trasa: Letovice - Vranová - Křetín - Prostř. Poříčí - Hor. Poříčí - Bohuňov - Hutě - Dolní Lh. - Předměstí - Svojanov - Hamry - Dol. Jedlová - Hor. Jedlová - Polička - Haná - Lezník - Pohodlí - N. Ves u Litomyšle - Litomyšl - Zahájí - Němčice
Start: Letovice - t260 z České Třebové
Popis trasy: Z letovického nádraží vyjeďte vpravo podél trati k centru města. Z křižovatky u podjezdu trasa pokračuje doprava, ale můžete se nejdřív podívat vlevo do centra města.
Pak tedy pokračujte podjezdem, objeďte první odbočku doprava a tou druhou (nestoupající) se dejte z hlavní silnice vpravo; tedy v případě, že chcete jet klidnější cestou, jež ovšem končí pod strmou hrází. Ulice se stočí doleva, objedete malou kapličku a údolím Křetinky pojedete ke hrázi Letovické přehrady, na niž musíte vyjít po schodech v její levé části. Nahoře se zase připojte na silnici a pokračujte po ní podél vodní nádrže.
Po chvíli přejedete cíp přehrady, za nímž můžete odbočit do cetra vesnice Vranová - u autobusové zastávky jeďte vlevo, skoro zpět prudkou cestou a pak ostře doprava ulicí skoro souběžnou s hlavní. Až přijedete na hlavní příjezdovou ulici ve vsi, dejte se doleva a dojeďte ke kapličce. Od ní sjeďte normálně hlavní ulicí na silnici č.365 podél přehrady a pokračujte po ní dál - doleva.
Trochu se vzdálíte od nádrže a přijedete do Křetína. Tam v centru uvidíte starý zámek (nalevo, dnes škola), nový zámek (napravo v parku - určitě se k němu podívejte) a kostel sv. Jeronýma. Zde se držte hlavní silnice - jde dvakrát doprava a za vsí sklesá ke Křetince - do Prostředního Poříčí. Posléze přijedete do Horního Poříčí, kde napravo na kopci uvidíte kapličku Nanebevzetí P. Marie, a následně vás silnice přivede do Bohuňova. Zde na největší křižovatce - pod kostelem sv. Jiljí - máte jet doleva (stále silnice č.365), ale nejdřív se podívejte rovně příjezdovou uličkou (nebo po schodech) ke kostelu.
Silnice údolím Křetinky vás nyní povede přes Hutě, Dolní Lhotu a Předměstí do Svojanova, kde se na křižovatce připojíte na silnici č.364 (jeďte dál rovně údolím) a dojedete do pěkně upraveného centra vsi s kostelem sv. Petra a Pavla. Pokud se chcete podívat na hrad, znamená to docela velké zdržení, které však určitě stojí za to; jinak byste jeli dál údolní silnicí. Jedouce ke hradu pokračujte ještě kousek za náměstíčkem po hlavní, stáčející se vlevo a vpravo, načež uvidíte turistické rozcestí, z nějž jde zelená po pěšině z vašeho pohledu ostře doprava - tudy stoupejte; cestu nevyjedete, ale je lepší tudy vyjít, než šlapat o více než kilometr delší cestou. Nahoře si prohlédněte hrad a potom sjíždějte na druhou stranu, než jste sem vyšli, konkrétně po příjezdové asfaltce, jež prudce klesá do údolí Rohozenského potoka, kde se dejte po silnici doleva; po chvíli dojedete na křižovatku se silnicí 364, po níž pokračujte doprava údolím Křetinky.
Dál tímto údolím jeďte do Hamrů, kde se na první křižovatce dejte doleva, čímž opustíte Křetinku a pojedete podél Zlatého potoka několika zatáčkami na velkou křižovatku, kde hlavní pokračuje rovně na Bystré, ale vy odbočte doprava na Jedlovou a Poličku. Po této silničce přijedete do Dolní Jedlové; uprostřed uvidíte napravo kostel Nanebevzetí P. Marie, k němuž můžete odbočit až kus za ním - vpravo příjezdovou ulicí ke hřbitovu.
Na konci Dolní Jedlové projedete zatáčkou doleva a přijedete na křižovatku na kraji Jedlové Horní, kde se dejte vpravo (silnice č.362); obcí pak jeďte kolem kostela Navštívení P. Marie na konec a po silnici vzhůru na první odbočku do Modřece; odtud budete klesat, ale jen k dalšímu rozcestí, kde byl přejezd vlečky k Poličským strojírnám - zde odbočte doprava po jejím tělese, jež je upravené jako příjemná cyklostezka se štěrkovým povrchem; překřížíte ještě jednu silničku a pak už pojedete mírným klesáním až do Poličky. Až překřížíte průtah silnice č.34, cyklostezka skončí, ale vy pokračujte po ulici v jejím směru (stáčející se doleva) až na další hlavní, již potkáte u železničního přejezdu poblíž nádraží - tady se dejte doprava přes trať a rovně po silnici č.360 jeďte přes Lezník, Pohodlí a Novou Ves až do Litomyšle; většina této cesty je s kopce, kromě stoupání zde do Lezníka a ve Vysokém Lese, v Litomyšli proto budete poměrně rychle. Až přijedete na kruhový objezd, dejte se doprava a hned za ním doleva na autobusové nádraží, potom doprava na parkoviště u Billy a jím projeďte až k samotné prodejně, před níž odbočte doprava a sjeďte k podchodu pod průtahem silnice č.35; za ním dojeďte k říčce Loučné, přejeďte ji a dejte se doleva podél ní (Vodními valy); až tato ulice skončí na Komenského nám., jeďte doprava, na druhém konci náměstí doleva a okamžitě vpravo na silnici 360 do Němčic.
Cíl: Němčice

Fotky: Blansko (076-091); Svitavsko (543-576)