Opatovická - 58km
Trasa z Jevíčka je dlouhá 60,5km; dle počítače 64,16.
Průměrná rychlost na trase z Jevíčka 15,8 a maximální 44,6km/h.

Trasa: (Jevíčko -) Vel. Opatovice - Smolná - Olší - Malonín - Březina - Šnekov - Křenov - Pohledy - Sklené - Hradec n/Svit - Vendolí - Ostrý Kámen - Karle - Trstěnice - Čistá - Benátky - Litomyšl - Zahájí - Němčice
Cesta z Jevíčka: Protože z Litomyšle a České Třebové jezdí do Jevíčka cyklobusová linka 680019, je výhodné trasu započít právě v Jevíčku, čímž se tato prodlouží přibližně na 60,5km.
V tom případě vyjeďte z náměstí ulicí na jih, tedy naproti té, kterou jste přijeli od Moravské Třebové. Chcete-li si však Jevíčko prohlédnout, vyberte si uličku ze severozápadního rohu náměstí (napravo od příjezdu), která vás přivede okolo kostela Panny Marie na hlavní ulici obcházející náměstí, po níž jeďte doleva kolem zámku až na křižovatkou jižně od náměstí, kde se dejte doprava. Po chvíli si na křižovatce vyberte silnici vpravo (č.372) a jeďte po hlavní přes nadjezd nedostavěné dálnice Wien - Wrocław do Velkých Opatovic, kde na křižovatce před zástavbou můžete jet doprava, ale abyste si prohlédli město, jeďte přímo do centra s kostelem sv. Jiří, za nímž odbočuje cesta k zámku vlevo od hlavní (přibližně v přímém směru).
Start: Velké Opatovice - t262 z Čes. Třebové
Popis trasy: Od nádraží vede do centra Opatovic žlutá turistická značka; nechcete-li tam zajíždět, můžete se však na první křižovatce dát doprava a po okraji města si trasu zkrátit.
Až si prohlédnete zámek i park, vraťte se ke kostelu a jeďte zpět směrem na Jevíčko před hřbitov, kde jdou cyklotrasa i červená pěší značka doleva a vy jeďte také tím směrem, později se spolu se značkami stočte po hlavní ulici doprava a dojeďte na hlavní přicházející ze známých míst po kraji zástavby - zde pokračujte rovně. Projedete lesem a budete klesat do údolí Malonínského potoka, kde se hlavní stáčí doprava, ale chcete-li se podívat na kapličku, opusťte ji tady přímým směrem na cestu vískou Smolnou na náves s kapličkou, kde se dejte vpravo, čímž se vraťte na větší silnici.
Po té pokračujte doleva na samý začátek Bělé u Jevíčka, již sice můžete projet jednoduše po hlavní ulici, ale také se hned (ještě před můstkem přes potok) dát doleva na pomenší cestu a potom jet Malonínem stále rovně okolo kapličky, kousek mimo zástavbu a nakonec zpět na známou silnici, po níž se dáte vlevo, abyste dojeli do Březiny, kde se podíváte na kapli sv. Rocha a vydáte vpravo po silnici 368 přes Šnekov s kapličkou sv. Jana Nepomuckého do Křenova s dominantním kostelem sv. Jana Křtitele. Zde na křižovatce na návsi odbočte doleva na silnici č.366 (směr Svitavy) vedoucí okolo kostela a později hřbitova s kaplí sv. Isidora ven z obce a po návrší mírně vzhůru k lesu, kde se stoupání trochu zintenzivní a silnice vás povede do sedla, odkud budete klesat do Pohledů, kde se stočíte doprava a budete stoupat přes obec kolem kapličky sv. Víta, výše zatočíte doleva, vyjedete ze vsi a stoupání se zprudší, abyste vyjeli do nedalekého sedla, z něhož již budete klesat až do údolí Svitavy, a to přes vesnici Sklené s kostelem sv. Petra a Pavla nalevo od silnice. V údolí dorazíte k silnici I/43, kterou překřižte, přejeďte i železniční trať a na křižovatce v Hradci nad Svitavou pokračujte opět rovně, za řekou Svitavou pak mírně vpravo ven z obce k lesu, za nímž dorazíte do Vendolí, kterým jeďte stále po osové ulici ke kostelu sv. Ondřeje a dále na místo, kde hlavní ulice spolu s cyklotrasou opouští údolí a začíná stoupat, což učiňte také, u železniční zastávky přejeďte trať a dojeďte na křižovatku se silnicí č.34, z níž pokračujte rovně a nechte se vést hlavní silnicí přes Ostrý Kámen s kapličkou ke kostelu sv. Bartoloměje v Karli, u něhož se dejte doprava na Trstěnice, kde na hlavní můžete jet vpravo rovnou údolím Loučné na Litomyšl, ale také přejet mostek a za ním se dát doprava ulicí stoupající ke kostelu Nalezení sv. Kříže. U něj začíná úzká stezka klesající směrem zpět prudčeji. V údolí můžete projet korytem Loučné, nebo je přejet po lávce.
Silnička údolím Loučné vás pak bez problémů povede přes Čistou, kde můžete odbočit ke kostelu sv. Mikuláše nalevo, do Benátek, kde ji u kapličky opusťte, neboť ona stoupá doprava, a jeďte rovně dál údolím (co nejblíže u říčky) k lávce, za níž pokračujte po opačné straně ke světelné křižovatce, již přejděte na protější roh, po komunikaci od supermarketu dojeďte na začátek ulice Vodní valy a po té jeďte doleva podél Loučné až na Komenského náměstí, po němž se dejte doprava, pak vlevo a vpravo a Zahájskou ulicí směrem na Němčice.
Cíl: Němčice

Fotky: Svitavsko (423-465); Blansko (001-011)