Podleská - 73,5km
Dle počítače základní trasa 66,83km. Trasa z Dolní Moravy je dlouhá 81,5km.
Průměrná rychlost (přibližně ze žel. zast. Podlesí) 13,9 a maximální 49,7km/h.

Trasa: (Dol. Morava - Červ. Potok - Pod Mlýnem -) Podlesí - Severomoravská ch. - Sv. Trojice - Písařov - Mlýnický Dv. - Heroltice - Valteřice - Zaječín - Výprachtice - Halda - Nepomuky - Sebranice - Lanškroun - Ostrov - Skuhrov - Hliníky - Čes. Třebová - Zhoř - Člupek - Němčice
Cesta z Dolní Moravy: Jelikož má Dolní Morava přímé cyklobusové spojení s Českou Třebovou zajišťované linkou 700948, je výhodné jako výchozí bod této trasy využít zastávku Dolní Morava,,obchod, nebo, v případě takové možnosti, zastávku Červený Potok,,u kostela, tím se trasa prodlouží asi na 81,5km.
Z Dolní Moravy se potom vracejte až na Červ. Potok s kostelem Navštívení P. Marie a zde odbočte doleva po silnici č.312 vedoucí podél řeky Moravy na křižovatku v dolní části obce Malá Morava, za níž přejíždí železniční trať k odbočce k železniční zastávce Podlesí (pokračujte rovně).
Start: Podlesí: Ústí nad Orlicí -> t024 -> Lichkov -> t024 -> Dolní Lipka -> t025
Popis trasy: Od železniční zastávky jeďte přes řeku Moravu, za níž se dejte vpravo po silnici 312, již opusťte na následujícím rozcestí doprava. Za železničním podjezdem se stočíte vpravo a silničkou budete stoupat přes odbočku na Křivou Vodu do Podlesí, kde vás hlavní ulice dovede na náves, již po prohlídce opusťte doprava, objeďte kostel sv. Maří Magdalény a za ním odbočte vpravo spolu s modrou značkou; cestou loukou se dostanete k vleku končícímu u Severomoravské chaty, od níž pokračujte přímo po příjezdové cestě, na následujícím rozcestí doprava (dolů) a v serpentýně silnice, na níž se zde cesta připojuje, doleva - znovu nahoru. Silnička vás přivede k poutnímu kostelíku Svatá Trojice.
Od kostelíka se budete muset kousíček vrátit na rozcestí s velkou silničkou, po níž jste přijeli, dále však pokračujte jinou velkou cestou - doprovázeni červenou a žlutou turistickou a červenou cyklistickou značkou; po chvíli napravo pod vámi budete moci objevit Rudolfův pramen a následně narazíte na neznačenou odbočku poměrně velké cesty doprava. Tu použijte. Celou dobu pojedete víceméně rovně; budete mírně klesat, ale ne příliš. Po dlouhé době se k vám zleva opět připojí červená cyklotrasa, následně najedete na zelenou pěší značku a vyjedete na louku, kde se zelená brzy odpojí a červená kousek stoupá k vrcholu Hřebínek, z něhož následně klesá na silničku a zelenou. Po silničce jdou obě značky vpravo, ale hned zase doleva, po cestě na rozcestí vpravo a následně již červená samostatně klesá k lesu. V něm si dávejte pozor na vedení značky, která jde v jednom místě zezačátku ostře doleva - vzhůru -, ale je dobře značena; cesta vede částečně téměř po vrstevnici, místy však velmi nepříjemně klesá. Nakonec vás dovede na silnici č.11 u Mlýnického Dvora, na níž jde vlevo a ihned vpravo do vísky, kde jeďte přímo k viditelnému kostelu Narození P. Marie.
Od kostela se kousíček vraťte na odbočku vpravo (z pohledu od kostela). Po té jeďte přímo kolem hřbitova do Heroltic, kde se na rozcestí dejte doprava. Nyní vás čeká velmi dlouhé stoupání obcí kolem kostela sv. Jana Křtitele do sedla hřebene, z něhož pojedete příjemnou a z velké části klesající cestou přes Valteřice s kostelem Povýšení sv. Kříže a osadu Zaječín do Výprachtic, kde od rozcestí s hlavní silnicí šikmo napravo-vpřed nachází se na návrší kostel Proměnění Páně.
Dále pokračujte vlevo z pohledu vašeho příjezdu od Heroltic a jeďte stále po hlavní silnici přes Haldu s moc pěknou kaplí až do Nepomuk, kde vaše klesající silnice končí na silnici II/311, po níž pokračujte rovně a nadále klesejte a později střídavě stoupejte a klesejte do Lanškrouna, kde se nechte touto silnicí dovést až na průtah I/43, kde se dejte vpravo a v místě, kde se hlavní silnice stáčí vlevo, jeďte doprava ulicí k zámku, u něj doleva na náměstí, tímto do protějšího rohu a z těchto míst dolů jednosměrkou na její konec, kde jeďte doprava a následně doleva a přímo ke kruhovému objezdu, kde se dejte doprava a silnicí č.315 jeďte k Ostrovu. Kolem Ostrova projíždějte po obchvatu, jen v úrovni centra obce můžete odbočit doprava ke kostelu sv. Mikuláše krásně viditelnému ze silnice, po níž jedete.
Dále pokračujte silnicí 315 prudkým stoupáním na Třebovské stěny, z nichž sjeďte do Skuhrova, kde hlavní silnici opusťte vlevo směrem na Českou Třebovou. Projíždějíce Skuhrovem spatříte nalevo kostel sv. Jana Nepomuckého.
Dále již trasa vede jednoduchou cestou dolů přes Hliníky do centra České Třebové, kde jeďte stále hlavními ulicemi (Lidickou, Podbranskou, Hýblovou) na světelnou křižovatku, kde pokračujte rovně nadále po hlavní - Litomyšlskou ulicí přímo ke Kohoutu a stále po silnici č.358 vyjeďte na Zhořský kopec a přes Zhoř a Člupek dojeďte do Němčic.
Cíl: Němčice

Fotky: Orlickoústecko (921-936); Šumpersko (233-261)