Roveňská - 38km
Dle počítače základní trasa 39,62km; trasa z Moravan (42km) 44,25km.
Průměrná rychlost na trase z Moravan 16,5 a maximální 43,4km/h.

Trasa: (Moravany - Platěnice -) Dol. Roveň - Hor. Roveň - Čeradice - Uhersko - Opočno - Pod Horou - Vraclav - Pražské předm. - Vys. Mýto - Choceňské předm. - Na Krétě - Sarovec - Tisová - Čes. Heřmanice - Borová - Dol. Sloupnice - Hor. Sloupnice - Němčice
Cesta z Moravan: Vzhledem ke krátké vzdálenosti z Moravan do Dolní Rovně doporučuji si trasu prodloužit o cca 4km na celkové 42km cestou na kole z Moravan, kam jezdí přímý vlak z Chocně.
Od nádraží se vydejte cestou doprava k železničnímu nadjezdu, před nímž odbočte doleva, abyste vystoupali k jeho přejetí, předtím však pokračujte kousek dále od tratě, kde napravo uvidíte kostel sv. Petra a Pavla.
Teprve navrátivše se od něj přejeďte po nadjezdu železniční trať vyjeboše k nedaleké obci Platěnice. Tady se cesta stočí doprava a přejede řeku Loučnou, za níž se dejte doprava ke kostelu sv. Jiljí.
Od něj pak pokračujte doleva - nikoliv tedy zpět - a hned znovu doleva, abyste dorazili zpátky na silnici od Moravan (zde vpravo). Na rozcestí se pak dejte doleva a ihned doprava silnicí směřující k Rovni. V Dolní Rovni pak na osové silnici odbočte doprava; ihned přijedete k železniční zastávce Roveň.
Start: Roveň: Choceň -> t010 -> Moravany -> t016
Popis trasy: V Rovni pokračujte osovou silnicí, ale brzy ji opusťte doprava - mám pocit, že na příslušné odbočce je menší kaplička, příliš si ji však již nepamatuji. Každopádně přejevše potok Lodrantka se stočíte zase doleva a rovnoběžně s osou Rovně dojedete ke kostelu sv. Kateřiny, od něhož pokračujte přímo, ale jen k místu odbočky mírně vpravo; pokud ji přejedete, narazíte na most, ten však nesmíte přejet. Správná cesta vás přivede na hlavní, ale nikoliv osovou - dejte se po ní doprava a směřujte k Čeradicím. Ihned na začátku Čeradic můžete odbočit doleva na Uhersko, ale také pokračovat přímo silnicí stáčející se vpravo k malé návsi s kapličkou.
Odtud se pak vraťte a vyjeďte na Uhersko, kde pokračujte přímo přes náves s kostelem Nanebevzetí P. Marie ke konci vsi, kde jeďte na rozcestí vlevo, podél Loučné k železničnímu podjezdu u Opočna napravo, jímž projeďte, na návsi se držte hlavní silnice vlevo směřujíce na Stradouň, na jejímž samém okraji, na křižovatce se silnicí č.305, jeďte přímo nezpevněnou cestou na nedalekou asfaltku směřující k silnici I. třídy č.17, již opět pouze překřižte a stoupejte do dnešního největšího kopce ke Vraclavi. Nahoře nalevo od návsi stojí kostel Nanebevzetí Panny Marie, od něj můžete sejít-sjet po zelené do údolíčka a z něj pak vyjet k pomníku Vršovcům, o něco níž se ještě nachází významná část Vraclavi Svatý Mikuláš, kam byste ovšem museli sklesat a pak zase absolvovat stoupání.
Ať už tedy ve Vraclavi objedete kolikkoliv památek, pokračujte dále hlavní silnicí na Vysoké Mýto (od pomníku Vršovcům zpět na silničku níže a po ní vzhůru na rozcestí s hlavní), kam přijedete kolem železniční stanice. Na křižovatce se silnicí č.35 se dejte přímo a následně doprava, znovu doprava a na ulici směřující k náměstí doleva; pak kus přímo a branou na náměstí.
Z náměstí vyjeďte protější cestou, tedy kolem bývalé Choceňské brány, níže se dejte doprava a po hlavní jeďte stále roně i přes odbočku na Ústí nad Orlicí. Přímou cestu opusťte až drahný kus za městem silničkou označenou směrovkou ,,mlýn Sarovec". Silnička ás přivede do údolí Loučné, kde řeku přejedete po dřevěném mostě a vyjedete k Tisové; v obci pak jeďte přímo osovou silnicí směrem k Českým Heřmanicím s kostelem sv. Jakuba Většího, v nichž přetnete hlavní silnici 317 na protější ulici vedoucí na Borovou, přes niž vás silnička dovede do Sloupnice, jíž projíždějte osovou silnicí stoupající ke křižovatce nad autobusovým stanovištěm na pomezí Dolní a Horní části městečka; tady osovou silničku opusťte a dejde se vpravo a ihned vlevo humennou cestou s krásným, hladkým, asfaltovým povrchem. Tou dojeďte do ústí úvozu, jež jistě není možné přehlédnout, tady nyní vede doprava také zelená značka a cyklotrasa 4145, zejména však prastará asfaltka k rozcestí nad Vlčkovem, na kótě 409,4m n.m. se zastávkou Vlčkov,,rozc.1,0. Zde odbočte doprava a sjeďte domů do Němčic.
Cíl: Němčice

Fotky: Pardubicko (052-068); Orlickoústecko (650-654)