Stružinecká - 65,5km
Dle počítače základní trasa 67,84km. Trasa z Hlinska (79,5km) 82,07.
Průměrná rychlost na trase z Hlinska 17,5 a maximální 47,8km/h.

Trasa: (Hlinsko - Rváčov - Sv. Mikuláš - Svobodné Hamry - Dřevíkov - Všeradov - Údavy -) Stružinec - ryb. Januš - Stan - Vítanouv - Kouty - N. Kouty - Hlinsko - Holetín - Hůrka - Tisovec - Dřeveš - Mokrýšov - Prosetín - Vila - Skuteč - Štěpánov - Luže - Chlumek - Košumberk - Paletínská kaple - Bílý Kůň - Doubravice - Dvořiště - Libecina - Javorníček - Javorník - Bučina - Cerekvice n./Louč. - Bohuňovice - Netřeby - Dol. Sloupnice - Hor. Sloupnice - Němčice
Cesta z Hlinska: Z Hlinska je zamozřejmě možné jet do Stružince vlakem, ale asi lepší je prodloužit si trasu o 14km na 79,5km a udělat na začátku takový menší okruh.
Od nádraží vyrazte cestou doleva (z pohledu od centra) podél trati a dojeďte až k přejezdu, kde se dejte doleva, na hlavní pak doprava a hned znovu doprava - po silnici 343 na Trhovou Kamenici. Po docela dlouhé cestě okrajem CHKO Žďárské vrchy dojedete do Rváčova a až u úplně posledních domů, stojících takřka na samotě před odbočkou na Petrkov, můžete odbočit doleva po malé asfaltce ke kostelu sv. Mikuláše.
Při návratu od kostela využijte zkratku (před domy doleva) a po silnici jeďte jen o kousek dál - na odbočku doleva na Svobodné Hamry. Zde už jedete po cyklotrase č.1. Projeďte Svobodné Hamry a dostaňte se do Dřevíkova, kde přímo dojeďte na náves s pěknou autobusovou zastávkou se zvoničkou. Odtud se po zelené můžete podívat ke skanzenu Veselý Kopec.
Jinak pokračujte podle cyklotrasy jdoucí doprava a hned doleva, pak se, vyševši z obce, stočí doleva a na křižovatce doprava - zde se můžete připojit od skanzenu. Po silničce dojedete do Všeradova, kde se na hlavní odpojte od cyklotrasy a jeďte doprava. Po chvíli přijedete na silnici č.37, po níž jeďte doleva, ale hned na začátku první obce, Údav, odbočte znovu doleva a sjeďte po silničce k železniční zasávce Stružinec.
Start: Stružinec: Litomyšl,,aut. nádr. -> 650558 -> Hlinsko -> t238
Popis trasy: Od nádraží soupejte po silničce (směrem ze zastávky by to bylo doprava) do Stružince, kde jeďte po asfaltce po okraji obce a v místě, kde jde tato do vsi si povšimněte cesty pokračující po okraji - tou budete později pokračovat. Zatím se ale nechte dovést ke kapličce obklopené pěti památnými lipami.
Od kapličky se tedy vraťte na zmíněnou cestu - můžete využít zkratky kolem domu - a sjeďte po ní až na žlutou, kde odbočte doleva, přejeďte hráz rybníka Januš a vystoupejte po asfaltce (jejího opuštění žlutou nedbajíce) na silnici, kde se dejte doprava a přes Stan a Vítanov (kapličky u silnice) do Koutů, kde za cedulí Hlinsko odbočte doprava a sklesejte ke kapličce později viditelné napravo.
Od kapličky se vraťte na nejbližší křižovatku a pokračujte přímo (jen mírně nahoru) a dále stále rovně až ke hlinskému kostelu P. Marie a dále po hlavní na hlavní - silnici č.34, po níž se dejte doleva a jeďte až na konec města, kde odbočte po sil. 355 doleva na Holetín s kapličkou sv. Jana Křtitele. Horní i Dolní Holetín a Hůrku projeďte přímo, dojeďte do Tisovce a z něj sjeďte do osady Dřeveš, kde na velké křižovatce odbočte doprava na silnici č.306 směřující do Skutče. Přes osadu Mokrýšov dojeďte do Prosetína, kde jeďte na křižovatce přímo, podívejte se na zajímavou kapličku a přejeďte železniční přejezd, za nímž už vás bude jen příjemná cesta přes malou osadu Vila dělit od města Skuteč. Na kraji města přejeďte hlavní (městský okruh) přímo a po hlavní dojeďte na náměstí s kostelem Nanebevzetí P. Marie a pěkným pohledem na štěpánovský kostel sv. Matouše.
Z náměstí pokračujte dolů kolem kostela Božího těla a na křižovatce, kde vede cesta šikmo vpravo-rovně jeďte touto cestou (dole je vidět křižovatka s okruhem). Po chvíli přijedete na silnici 305, která vás dovede do již zmíněného Štěpánova, kterým jeďte stoupáním až nad kostel sv. Matouše, kde na stáčení hlavní silnice doleva jeďte vpravo k němu.
Z obce vás silnice povede docela dlouho lesem i prostorem k městečku Luže. Již za lesem můžete pěkně vidět poutní kostel P. Marie Pomocnice křesťanů na Chlumku. V městečku jeďte po hlavní přes náměstí ke kostelu sv. Bartoloměje, před nímž odbočte jednosměrkou doprava. Dále můžete jet přímo po silnici č.356, nebo přes Chlumek, Košumberk a kolem Paletínské kaple.
K cestě na Chlumek použijte odbočku doprava směr Hamsova léčebna. Pak se podívejte na zmíněný kostel Panny Marie Pomocnice křesťanů a u odbočky ke kostelu jeďte doleva vzhledem k původnímu směru - zeleně značenou cestou na hrad Košumberk. Po prohlídce hradu pokračujte zprvu dál po zelené, ale hned jeďte doleva, pod serpentinou mírně doprava a následně doleva po červené k Paletínské kapli (Čtrnácti pomocníků), kde se napojte doprava na silnici 356.
Po chvíli cesty od Paletínské kaple dojedete do Bílého Koně, který projeďte po hlavní. Pak přejedete ještě jedno údolí a dostanete se na odbočku na Doubravici (doleva), kam dojeďte a po hlavní projeďte. V obci, u Doubravického potoka, který jste mimochodem přejížděli už v tom údolí za Bílým Koněm, začíná asi nejnáročnější stoupání na trase končící až v Libecině. V Dvořišti odbočte doleva a dojeďte do zmíněné krásné vsi Libecina. Zde odbočíte doprava na poslední odbočce před kapličkou (zúžená vozovka).
Po prohlídce kapličky a vsi jeďte zmíněnou odbočkou příjemným mírným klesáním přes Javorníček do Javorníka (u hřiště můžete za sebou napravo nahoře vidět kapličku) a dále do Bučiny, kde u křižovatky uvidíte napravo krásný hřbitovní evangelický kostel a na ní odbočíte doleva. Po chvíli jeďte znovu doleva úzkou cestou ke katolickému kostelu sv. Jakuba.
Z Bučiny pak jeďte po hlavní na okraj Cerekvice nad Loučnou, kde se dejte na hlavní doprava. V místě, kde se hlavní silnice stáčí doleva můžete jet přímo ke kostelu sv. Václava, od něhož pak sjeďte dolů - zpět na hlavní.
Pak přejeďte Loučnou, železnici i silnici č.35, na odbočce na Horky jeďte mírně doprava na Bohuňovice a sjeďte ke Končinskému potoku, jehož údolím dojeďte na křižovatku na dolním konci obce Bohuňovice, kde odbočte doleva, přejeďte potok a vystoupejte do Netřeb, za nimiž (hlavní silnice 317 jde doleva) jeďte přímo a pěknou silničkou dojeďte do Sloupnice. Na okraji městečka odbočte doprava humennou asfaltkou a stále rovně se jí nechte dovést na rozcestí Sloupnice, úvoz, kde odbočte doprava po nové zelené a na rozcestí nad Vlčkovem se dejte opět doprava a dojeďte až do Němčic.
Cíl: Němčice

Fotky: Chrudimsko (001-050), Havlíčkobrodsko (001), Orlickoústecko (163-172), Svitavsko (111)