Libchavská - 54,5km
Dle počítače 52,53km. Průměrná rychlost 15,5 a maximální 50km/h.
Trasa: Němčice - Podrybník - Končiny - Dol. Sloupnice - Voděrady - Sítiny - Sv. Jiří - Oucmanice - Brandýs n/Orl - Olešná - Hor. Rozsocha - Myší Díra - Čes. Libchavy - Hor. Libchavy - Prostř. Libchavy - Říčky - Kerhartice - Hrádek - Na Džbánovci - Hor. Sloupnice - Němčice
Start: Němčice
Popis trasy: Z Němčic vyjeďte po silničce na Podrybník a dále pokračujte cestou na Končiny, kde se na silnici III. třídy dejte vpravo na Sloupnici, v níž jeďte mírně doleva klesající ulicí až na křižovatku na mostku přes potok, kde odbočte vpravo na Voděrady. Menší silnička vás dovede do této obce a tam zahněte vlevo; na další větší křižovatce jeďte po hlavní mírně doprava a přes Sítiny dojeďte do obce Svatý Jiří s kostelem. Tady zatočte doprava směrem k němu a na větší křižovatce za ním jeďte skoro rovně na Brandýs nad Orlicí. Silnička vás převede přes údolí a dovede do Oucmanic, kde ke kapličce můžete jet doprava, ale trasa pokračuje v centru doleva po hlavní.
Silnička pokračuje serpentýnami do údolí Tiché Orlice, kde již v Brandýse přejedete řeku i železniční trať a dostanete se na kruhový objezd, na němž můžete jet vpravo poměrně daleko do centra města, avšak trasa pokračuje rovně.
Silnička poměrně pohodlně stoupá k osadě Olešná, až za ní dojde na silnici č.312, po níž se vydejte doprava. Pojedete přes Horní Rozsochu (rovně) na sjezd do Libchav, kde jeďte vlevo po silnici č.14, a to abyste se podívali ke kostelu sv. Víta. Na blízké větší křižovatce proto odbočte mírně doprava cestou, která začne stoupat a nakonec vás k českolibchavskému kostelu dovede.
Od něj se vracejte ke hlavní, ale ještě před ní se dejte ostře doleva do údolí, v němž se stočte vpravo a po cyklotrase 4125 nakonec dojeďte až na silnici 14, po níž pokračujte ke kostelu sv. Mikuláše v Prostředních Libchavech (nalevo), u něhož odbočte doprava do malé uličky, kde vás povede cyklotrasa 4125, a sice do stoupání nad vesnici a následně polní cestou k lesu, v němž se za dráty vysokého napětí stočíte vlevo a vyjedete na silnici u odboček na Klopoty a Říčky. Na této silnici zatočte doleva a potom druhou - větší - silničkou doprava do Říček. V nich se můžete podívat na kapličku, a sice odbočením po turistických značkách vlevo.
Za Říčkami budete ještě malý kousek stoupat, ale pak se dostanete na parádní sjezd do Kerhartic v údolí Tiché Orlice. Dojevše na jejich hlavní ulici zahněte doprava a jeďte přímo k mostu přes řeku, u něhož začíná cyklostezka, po které jeďte se zvýšenou pozorností, protože po nedlouhé době musíte odbočit vlevo na malou lávku, po níž přejeďte řeku, rovně dojeďte ne blízkou silnici 315 a po ní vpravo přijeďte do dolní části Hrádku, odkud vás bude čekat náročné stoupání do centra obce, kde si můžete odpočinout se zastávkou u kapličky (nalevo od centrální křižovatky), abyste mohli lépe pokračovat ve stoupání na rozlehlou lesní křižovatku, na které opatrně odbočte doleva (hlavní jde vpravo) - nikoliv na lesní cestu, ale skutečně až na silnici. Po silničce dojedete přímo přes osadu Na Džbánovci do Sloupnice, kde sjeďte na osovou ulici a dejte se vlevo; později tuto opusťte jen velmi mírně doprava dlážděnou uličkou před autobusovou zastávkou, stočte se vpravo a na rozcestí s humennou cestou jeďte rovně. Pak se nechte vést cestou na křižovatku nad Vlčkovem, kde se dejte doprava a sjeďte zpět do Němčic.