Skuhrovská - 50,5km
Dle počítače 49,27km. Průměrná rychlost 15,1 a maximální 52,8km/h.
Trasa: Němčice - Člupek - Svinná - Kozlov - Čes. Třebová - Rybník - Skuhrov - Dol. Houžovec - Knapovec - Dl. Třebová - Přívrat - Zhoř - Člupek - Němčice
Popis: Vyjeďte přes Člupek po cyklotrase 4145 do Svinné, kde se cyklotrasa kříží se žlutou. Zde jeďte buď po žluté doprava kolem kapličky (prudší stupání), nebo po jediné neznačené cestě (doprava a hned doleva).
Jeďte až na ústí kratší cesty a zde nahoru (směrem od kapličky doprava). Nahoře zase uvidíte žlutou, která vás dovede na Kozlov, kde se na začátku můžete podívat po odbočce ke krásné chaloupce.
Před křižovatkou si ještě všimněte kapličky a stoupejte na rozcestí se zastávkou Čes. Třebová,Kozlov,křiž., kde se dejte rovně (cyklotrasa 4050) s kopce a po serpentýnách s alejí Maxe Švabinského dojeďte do České Třebové, kde se na křižovatce s hlavní dejte doprava. Objeďte rozvodnu a dojeďte na další křižovatku s hlavní přicházející zleva z pod trati. Tady odbočte doleva a projeďte dlouhými tunely na silnici číslo 14. Silnici přejeďte a jeďte stále po trase 4050, spolu se žlutou, přes Rybník, kde odbočíte doleva do údolí Skuhrovského potoka. Pojedete dlouho údolím, z počátku s naučnou stezkou. Cestou narazíte na odbočky k několika studánkám - jedna je ze žluté a další u rozcestí s červenou ,,Doly", odkud už budete stoupat Mločím dolem, žlutá se od asfaltky odpojí a jde zkratkou na Skuhrov. Vy vystoupáte na rozcestí u Palice, kde vedou tři směry červené a také tady končí trasa 4050. Odbočte doleva po trase 4045 po cestě s krásnými výhledy (je zde vidět např. Suchý vrch) na rozcestí v obci Skuhrov. Zde se můžete podívat doleva po silničce na Třebovou, z níž lze po chvíli sjíždění odbočit vlevo ke kostelu sv. Jana Nepomuského (+1km).
Dále z křižovatky jeďte po trase 4045 a také modré a žluté na rozcestí, kde se všechny tři cesty rozdělují. Zde jeďte po cyklotrase do Dolního Houžovce, kde odbočte spolu s trasou vlevo, kolem kapličky vjeďte do pěkného údolí a za můstkem si všimněte křížku pod silnicí. Dojedete do Knapovce a u zastávky Ústí n./Orl.,Hor. Houžovec,rozc. odbočte vpravo a hned znovu cestou stoupající doprava ke kostelu sv. Petra a Pavla a přilehlým památkám (+1,5km).
Od kostela se vraťte na rozcestí a vyjeďte na křižovatku se silnicí 315, kde odbočte doleva po cyklotrase 4051 odbočující po chvíli doprava kolem vepřína a přes údolí na kopec, ze kterého sklesáte do Dlouhé Třebové. Zde odbočte doleva po silnici č.14 a za chvíli doprava do obce, kde odbočte hned doleva přes Třebovku pod železniční estakádu. Za ní na křižovatce doprava stále po 4051 křižovatku se zelenou, kde jeďte doleva na začátek Přívratu, kde cyklotrasa končí - zde jeďte vlevo přes obec a pokračujte ve stoupání spolu se zelenou a trasou 4047 na Zhořský kopec, odkud sjeďte po silnici 358 do Němčic.