Vysokomýtská - 57,5km
Dle počítače 55,5km. Průměrná rychlost 17,6 a maximální 43,2km/h.
Trasa: Němčice - Hor. Sloupnice - Dol. Sloupnice - Netřeby - Horky - Podšvábí - Čes. Heřmanice - Zaháj - Bžundov - Jangelec - Choceňské předm. - Vys. Mýto - Litomyšlské předm. - Knířov - Džbánov - Javorník - Javorníček - Pustinka - Vysoká - U tří kocourů - Morašice - Višňáry - Litomyšl - Zahájí - Němčice
Popis: Z Němčic vyjeďte po silnici č.360 do Sloupnice a tam hned na začátku odbočte doleva po cestě okrajem obce , překřižte silnici na Končiny a dejte si pozor, abyste nepřejeli odbočku na Netřeby, jelikož přímá cesta vůbec nevypadá na to, že jí zbývá posledních pár set metrů. Odbočka je označena značkou cyklotrasy 4231, ale tato není umístěná úplně šťastně. Takže odbočte doleva po 4231 a dojeďte kolem památného stromu do Netřeb. V Netřebech objedete zastávku a odbočíte doprava po silničce na Horky, které projedete a za nimiž sjedete na Podšvábí, odkud vystoupáte na kopeček a sjedete na silnici, po níž dojedete vpravo do Českých Heřmanic. Zde se podíváte na kostel a na velké křižovatce odbočíte úplně vlevo a po chvilce opustíte silnici znovu doleva k Heřmanickým rybníkům. Kolem Betlémského potoka vás trasa 4231 dovede na silnici, kde odbočíte doleva a pojedete přes Zaháj, Bžundov a Jangelec do Vysokého Mýta, kde už si ani nebudete všímat cyklotrasy (ta zde beztak končí) a pojedete na velkou křižovatku, kde odbočíte vlevo a ulicí, kde stávala Choceňská brána vjedete na náměstí, které si prohlédnete, ale nejprve se rozhodnete - pokud si nebudete chtít prohlédnout město, pojedete doleva po žluté, ale jinak z náměstí přímo Pražskou branou, od níž se můžete podívat k evangelickému kostelu (na hlavní křižovatku a zde doprava), nebo jet hned za branou doleva ke chrámu sv. Vavřince, od kterého jeďte doleva k Litomyšlské bráně, kde se dejte doprava a na konec pěší zóny, kde se dejte vlevo ke kapli a od ní po ulici klesejte na větší silničku dole, kde odbočte vpravo a po chvíli znovu vpravo ulicí Jeronýmovou k přechodu přes silnici č.35, kde zprava přichází žlutá.
Z města jeďte stále po žluté (na křižovatce za městem vlevo a za nedlouho znovu vlevo do Knířova). V Knířově se podívejte na historický kostel Zvěstování Páně a opusťte žlutou - jeďte přímo po asfaltce přes les do Džbánova, kde jeďte nejprve rovně, pak doleva a hned doprava po silničce přes Hatě na Javorník. Zde sjeďte na křižovatce doleva a jeďte se podívat ke kapličce nacházející se kousek od hřiště (na druhé straně silnice, ale není moc dobře vidět; +1km).
Chcete-li si cestu zkrátit, jeďte až na cyklotrasu 4029, ale jinak se vraťte a jeďte po silničce do osady Javorníček, kde odbočte doleva a stoupejte na Pustinku. Kousek před koncem osady jeďte doleva cestou po levé straně lemovanou domy a na silničce odbočte znovu doleva a přes Vysokou sjeďte do osady U tří kocourů, kde vyjeďte na silnici a zde jeďte doleva po silnici č.358 přes Morašice s kostelem sv. Petra a Pavla a Višňáry do Litomyšle, kde se napojte doprava na ,,cyklopruh" a po jeho skončení jeďte vlevo a pak vpravo ulicí Bernardka ústící u ústí přechodu. Na konci Bernardky jeďte doleva přes Komenského náměstí a z jeho konce po silnici č.360 do Němčic.