Ústecká - 43,5km
Dle počítače 49,48km. Průměrná rychlost 16,2 a maximální 45km/h.
Trasa: Němčice - Suchá - Záhraď - Zahájí - Kornice - Sedliště - Bohuňovice - Netřeby - Dol. Sloupnice - Hor. Sloupnice - Vesnička - Pustina - Na Mandlu - Řetová - Ústí n./Orl. - Hylváty - Dl. Třebová - Přívrat - Svinná - Člupek - Němčice
Popis: Vyrazte po cestě pod hřbitovem na Suchou. Po nějaké době odbočuje doleva cesta do pole - vy však jeďte vpravo a v Suché zahněte doprava na mostek a po silničce vyjeďte kolem kapličky za obec (nalevo statek Ovčín). Za vsí se dejte vpravo a jeďte do Litomyšle. Budete sjíždět dolů ulicí V. K. Jeřábka, ale ještě před zámkem jeďte doprava ulicí s cyklotrasou vedoucí nahoru (jinak jednosměrka Matěje Kuděje). Plynule přejedete do Gregorky a za zatáčkou doleva si dejte pozor na příčný práh. Hlavní Zahájskou přejeďte rovně do Končinské a pak se dejte doprava Jabloňovou. Na konci doleva Družstevní a rovně až ven z města po cestě. Po chvíli se na malé křižovatce stočíte mírně doprava a budete muset vyjet kratší, ale dost prudký kopec. Po afaltce jeďte rovně do Kornic. Zde rovně po hlavní a na další křižovatce odbočte doleva kolem kapličky na konec obce. Cesta vás dovede do Sedliště. Jeďte po cestě na hlavní a doprava po silnici č.317 okolo kapličky a přes Bohuňovice s kostelem do Netřeb, za kterými se odpojte rovně na silničku. Přes zatáčku s památným stromem dojedete na kraj Sloupnice, kde jeďte hned vpravo a až na hlavní, kde jeďte doleva a pak hned vpravo kolem autobusového stanoviště a za ním znovu doprava a stále rovně po hlavní přes Horní Sloupnici do Vesničky, kde jeďte ještě před koncem vesnice doprava po silničce na Řetovou. Po nějaké době přijedete na Pustinu (několik stavení) a pak na Mandl, kde se k vám připojí modrá. V Řetové jeďte rovně po modré kolem kostela přes pole k lesu. V lese budete asi muset vytlačit stmý kopec k rozcestí U zabitého, odkud klesejte po silnici kolem kapliček poutní cesty do Ústí nad Orlicí. Za železničním podjezdem jeďte doprava kolem železniční zastávky Město, za níž odbočte opět doprava po silnici na Hylváty. Projedete Hylváty s kostelem a přiblížíte se k silnici č.14. Na křižovatce jeďte rovně rovnoběžně s hlavní do Dlouhé Třebové, v níž se podívejte na krásný kostel za ním jeďte vpravo po cyklotrase č.4051 přes Třebovku pod železniční estakádu. Za ní na křižovatce doprava stále po 4051 křižovatku se zelenou, kde jeďte doleva na začátek Přívratu, kde cyklotrasa končí - zde jeďte vlevo přes obec a pokračujte ve stoupání spolu se zelenou a trasou 4047 na Zhořský kopec. Na hlavní (358) jeďte kousek vpravo a pak hned vlevo po silničce na Svinnou a klesejte do vesnice (pozor na poslední zatáčce). U autobusové zastávky se k vám připojí trasa 4145 a za její cedulí (ukazuje rovně) jeďte doleva ke kapičce, rovně a doleva přes louku a z malého kopečku, pod kterým doprava a lesem (Kozačka) na rozcestí, kde končí klesání. Tady jeďte doleva na Člupek.